خبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

حق البرز از هوای پاک حتی یک روز در سال

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: متاسفانه از ابتدای سال تاکنون حتی یک روز هم وضعیت هوای پاک در البرز به ثبت نرسیده است.

به گزارش مشق صلح، فردین حکیمی با اشاره به اینکه متاسفانه کیفیت هوای امسال البرز مثل بسیاری دیگر از استان‌ها وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: البرزنشینان نیمی از روزهای سال را در هوایی آلوده برای گروه‌های حساس نفس کشیدند و در سایر روزها هم کیفیت هوا چنگی به دل نمی‌زد.

وی ادامه داد: متاسفانه از ابتدای سال تاکنون حتی یک روز هم وضعیت هوای پاک در البرز به ثبت نرسیده است.

وی  با بیان اینکه بخش مهمی از کیفیت بد هوای البرز ناشی از فعالیت منابع متحرک مثل خودروها است، گفت: ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی و عدم برخورد جدی با خودروهای فاقد معاینه فنی و سوخت غیر استاندارد مهمترین دلایل آلودگی هوای البرز است.

این مسئول اضافه کرد: نیمی از ناوگان حمل و نقل عمومی کرج فرسوده است و بسیاری از خودروهایی که در استان تردد دارند برگه معاینه فنی ندارند و در کنار این موارد، بنزین یورو چهار جز در کرج در سایر شهرستان‌های استان توزیع نمی‌شود.

حکیمی تاکید کرد: هوا سیال است و وقتی سوخت استاندارد در سایر شهرستان‌ها توزیع نشود، تاثیرش را در کیفیت کلی هوای استان می‌گذارد.

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: علاوه بر این، تعداد زیادی معدن در غرب استان فعالیت دارد، منابع آب‌های زیرزمینی روز به روز کمتر می‌شود، جمعیت ساکن در البرز بیشتر و به تبع آن به تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی نیز اضافه می‌شود که همگی بر کیفیت هوا تاثیر منفی دارند.

وی تاکید کرد: تردد خودروهای سنگین در اتوبان کرج – قزوین هم نقش به سزایی در آلودگی هوای البرز دارد.

وی اضافه کرد: تا زمانی که تکالیف قانون هوای پاک توسط مسئولین و مردم رعایت نشود، نباید به تغییر در شرایط موجود امیدوار باشیم.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا