خبردر شهرویژه سطح دو

پویش «نذر آزادی» در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: پویش «نذر آزادی» با هدف آزادسازی زندانیان غیر عمد در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب و تأکیدات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی انجام میگیرد.

به گزارش پایگاه خبرى مشق صلح، سلیمان رستمیان صبح امروز ۶ شهریورماه در نشست هم‌اندیشی پویش «نذر آزادی» که با حضور مسئولین فرهنگی دستگاه‌های اجرایی به میزبانی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و گرامی داشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را یک روز خاص برای ملت ایران دانست و گفت: ۲۶ مردادماه به‌عنوان روزی به‌یادماندنی در طول تاریخ این انقلاب و کشور ثبت‌شده است، این روز نماد مقاومت، ایثار و ایستادگی ملت ایران است که باید با مطالبه گری برای نسل‌های آینده بازگو شود.

وی افزود: مجاهدت، ایثارگری‌ها و مقاومت آزادگان که با آن‌هم شکنجه سر در برابر دشمن خم نکردند باید امروز الگویی برای جوانان باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه بابیان اینکه بزرگداشت ۲۶ مرداد در سنوات گذشته به شیوه های مختلفی انجام‌شده است، تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا با برنامه‌ریزی صورت گرفته در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برنامه‌های مختلفی برای سالروز بازگشت آزادگان در نظر گرفته شد که یکی از آن برنامه‌ها پویش «نذر آزادی» است که با هدف آزادسازی زندانیان غیر عمد و در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب و تأکیدات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در خصوص انجام کارهای خیر و خداپسندانه است که با مشارکت آزادگان سرافراز از 26 مردادماه آغاز و تا اربعین حسین ادامه خواهد داشت.

رستمیان در ادامه هدف از برگزاری این جلسه را استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی فرهنگی برای اجرای گسترده این پویش در جامعه دانست و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و اطلاع رسانی گسترده به امید بتوانیم یک حرکت فرهنگی خوب و اثرگذار و یک کار مؤثر و ایثارگرانه که بازخورد فرهنگی در جامعه داشته باشد انجام دهیم و منجر به یک نتیجه شود.

فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگی پایه و مبانیی و برگرفته از فرهنگ عاشورا است

مشاور امور ایثارگران استانداری البرز در بخش دیگر به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگی پایه و مبنایی و برگرفته از فرهنگ عاشورا شامل جهاد، شهادت، ازخودگذشتگی و ایثارگری است که ما در جامعه امروز به آن نیازمندیم. امروز ایثارگری کادر درمانی در کشور نمونه بارز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی افزود: اگر ما بتوانیم هر قدمی در راستای ترویج فرهنگ ایثار، ازخودگذشتگی، دگر خواهی، مبارزه با خودخواهی و خودپسندی در حوزه‌های مسائل فرهنگی چه در دانشگاه، مدارس و لایه‌های مختلف اجتماعی برداریم قطعاً اثر خوبی را خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه رویکرد دولت را بر مبنای عملکرد جهادی و تلاش برای پیشبرد کارها دانست و تصریح کرد: قطعاً سازمان‌ها باید خودشان را با این شرایط دولت جدید تطبیق بدهند بنای دولت جدید کار جهادی انجام دادن است و این در همه حوزه‌ها علی‌الخصوص کارهای فرهنگی مشهود است، اولویت دولت موضوع کرونا و معیشت مردم است و قطعاً موضوعات فرهنگی نیز در اولویت خواهد بود.

رستمیان گفت: ما در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکیلاتی به نام شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داریم که در کشور ریاست آن بر عهده ریاست محترم جمهور و در استان‌ها بر عهده استانداران و مجموعه شاکله شورا مجموعه دستگاه‌های فرهنگی است. در سال‌های اخیر جلسات این شورا برگزارشده است که در سطح گفتمان‌های کلان بوده و تصمیماتی نیز اتخاذ گردیده که در اجرا متأسفانه در مجموعه دستگاه‌های اداری بخشی از آن عملی نمی‌شود.

وی افزود: امروز باید کاری اساسی درزمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برداریم و با تشکیل کارگروه‌های با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی به‌صورت تخصصی روی مصوبات بحث و گفتگو صورت گیرد.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز با تأکید بر اینکه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم گفت: متأسفانه امروز علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته نتوانستیم فعالیتی در خصوص تصمیم‌گیری و تصمیم سازی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده انجام دهیم و خیلی توفیق آن‌چنانی حاصل نشده است ما هرروز زمان را از دست می‌دهیم.

وی افزود: آن چیزی که مدنظر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی بوده محقق نشده و لازم است کسانی که مسئولت دارند در این راستا به‌صورت کارشناسی و تخصصی و برنامه‌ریزی مطلوب و تعیین استراتژی و استفاده از ظرفیت‌ها و امکاناتی که در اختیاردارند در حوزه ایثار و شهادت تلاش کنند.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا