اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

واردات خودروی دسته دوم راهکار موقتی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدامات وزارت صمت در واردات خودروی نو اعم از برقی و بنزینی گفت: علی‌آبادی وزیر صنعت در مورد تامین برق ایستگاه های شارژ خودروها با بخش‌های اجرایی و مسئولان در حال رایزنی است.

به گزارش مشق صلح، سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در خصوص واردات خودرو گفت: در حال حاضر امکان ترخیص خودروهای کارکرده مناطق آزاد به سرزمین اصلی فراهم است. صاحبان این خودروها می توانند به راحتی این خودروها را شماره‌گذاری کنند.

وی بیان کرد: در خصوص موضوع واردات خودرو نیز شاهد هجمه‌ای بودیم که به وزیر صمت وارد شد، واقعا همه مسئولان نسبت به موضوع واردات خودروی دست دوم همین حس را دارند. چرا که شأن مردم را بالاتر از این می دانیم که خودروی دسته دوم خارجی استفاده کنند، اما به اضطرار و به ناچار برای جبران کمبود در بازار و برای متعادل کردن قیمت خودروهای داخلی و خارجی و مدیریت عرضه و تقاضا اصرار بر انجام آن داریم.

نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: واردات خودروی خارجی با حجم سیلندر پایین و تعرفه های ترجیحی با قیمت مناسب، نکات مهم این واردات است.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم واردات خودرو تیراژ آن است که باید قابل توجه باشد و مشکلات آن در کشور حل و فصل شود. این موضوع نیازمند اراده‌ای است که خودرو با تیراژ چند ده هزاری به کشور وارد شود که بتواند در موضوع عرضه و تقاضا و تعادل بخشی به قیمت خودرو اثرگذار باشد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس بیان کرد: علی‌آبادی وزیر صنعت در مورد تامین برق ایستگاه های شارژ خودروها با بخش‌های اجرایی و مسئولان در حال رایزنی است.

نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: خودروهای دسته دوم زیر ۵ سال کارکرد باید وارد کشور شود؛ به خصوص خودروهای برندهای شناخته شده که زیرساخت و شرایط آن در موضوعات خدمات پس از فروش و لوازم یدکی فراهم است.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا