اجتماعیخبرخبر فوریورزشیویژهویژه سطح دو

مربیان باید به شکوفایی بیشتر ورزشکاران کمک کنند

قهرمان سابق وزنه برداری: توجه به جزئیات و حفظ شخصیت ورزشکاران در ابعاد باشگاه‌ها و محل تمرینات آنان اگر تبدیل به فرهنگ اصیل شود آن‌گاه شاهد شکوفایی بهتر و بیشتر ورزشکاران مملکت خواهیم بود.

به گزارش مشق صلح، ملی‌پوش و قهرمان سابق وزنه‌برداری ایران که اکنون در کسوت مربی و استعداد‌یاب فعالیت دارد اظهار داشت: جامعه امروز ایران تغییر کرده است بنابراین خواست و مطالبات و هدف‌گذاری ورزشکاران نیز مثل ادبیات غالب زیر پوست مملکت تغییر کرده است. بنابراین اگر مربیان ورزشی مملکت نحوه مواجهه با جامعه امروز ایران و به ویژه ورزشکاران نوجوان و جوان را نداند، نمی‌توانند منشاء اثر باشند.

علی جهانگیری ادامه داد: مسئولان ورزش مملکت بپذیرند امکانات سخت‌افزاری رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه وزنه برداری با ساختار ذهنی و روانی جوانان ورزشکار تناسب ندارد. بنابراین این عدم تناسب گاه رویاهای ورزشکاران را بر باد می‌دهد. تعارف را باید کنار گذاشت پس لازم است صادقانه مشکلات را بیان کرد. پذیرش مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشکلات آغازی‌ست برای حل مشکل و مشکلات.

قهرمان سابق وزنه‌برداری گفت: متاسفانه تا زمانی که مسئولان ورزش مملکت فقط کلان‌نگر باشند و به جزئیات اهمیت ندهند، نمی‌توانند حل و فصل کننده مشکلات خرد و کلان باشند. نکته مهم و کلیدی این‌که باید بپذیرند که جزئیات، کل را می‌سازد. ورزش وزنه‌برداری در ساختار ذهنی جامعه ایران قابل درک و فهم است چرا که جامعه پیوسته و در همه اوقات در حال زدنِ وزنه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و …هستند. برای مثال جامعه مدام در حال زور زدن‌های آگاهانه یا ناآگاهانه برای زندگی بهتر است بنابراین همان‌طور یک وزنه‌بردار با فن و فنون و دانستن تکنیک و تاکتیک وزنه‌های مختلف را به بالای سر می‌برند جامعه نیز اگر فن و فنون و تکنیک و تاکتیک سیاست، اقتصاد، فرهنگ و …را نیاموخته باشند، نمی‌توانند از پسِ وزنه‌های سنگین و حتی سبک زندگی فردی و اجتماعی‌شان بربیایند!

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس ورزش وزنه‌برداری و تکنیک و تاکتیک‌های آن به عنوان آموزه‌ای ارزشمند برای زندگی‌ست.

جهانگیری در پایان گفت: امیدوارم مسئولان ورزش مملکت به صورت سرزده سری به باشگاه‌ها و محل تمرین رشته وزنه‌برداری و دیگر رشته‌های ورزشی بیایند تا به صورت عینی متوجه نقاط مثبت و نقاط منفی بشوند. کرامت و شئون ورزش و ورزشکاران در همه احوال باید رعایت شود. بنابراین ضرب‌المثل مُشت نمونه خروار است می‌تواند مصداقی برای ساختار خرد و کلان ورزش کشور باشد چرا که جزئیات کل را می‌سازد. بنابراین توجه به جزئیات و حفظ شخصیت ورزشکاران در ابعاد باشگاه‌ها و محل تمرینات آنان اگر تبدیل به فرهنگ اصیل شود آن‌گاه شاهد شکوفایی بهتر و بیشتر ورزشکاران مملکت خواهیم بود.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا