خبرویژهویژه سطح دو

ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از کسب رتبه چهارم جهانی تولید علم در حوزه تولید گیاهان دارویی و طب سنتی از سوی محققان ایرانی خبر داد.

به گزارش مشق ‌صلح، محمدرضا شمس اردکانی افزود: ما از نظر علمی و عملی جایگاه خوب و رتبه ممتاز و بین المللی قابل قبولی در حوزه گیاهان دارویی کسب کرده ایم.

وی با بیان اینکه سابقه استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی در این حوزه چند هزار ساله است، یادآور شد: پس از تشکیل دانشکده‌های طب سنتی در سال ۱۳۸۶ با توفیق بسیار خوب و شتاب مناسبی در حوزه تولید علم در دنیا خودمان را نشان دادیم و از دو سال پیش (۲۰۲۲) تاکنون توانستیم رتبه چهارم دنیا را کسب کنیم که این موفقیت بسیار ویژه ای است.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی تصریح کرد: ستاد اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی در حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری تلاش و عزم جدی دارد که در پازل ایران قوی بتواند موضوع و سر فصل بسیار مهم در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی داشته باشد.

شمس اردکانی ادامه داد: در این راستا ما شرکت های دانش بنیان خوبی داریم که در حوزه تولید و فرآوری و استخراج فعالیت می کنند و ستاد نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

وی یادآور شد: مردم در ایران از نظر فرهنگی و تمدنی و سابقه، دید خوبی نسبت به عطاری ها دارند و عطاری ها توانسته اند در بیشتر موارد اعتماد و رضایت مردم را جلب کنند.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا