خبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

معاون سازمان انرژی اتمی: نیازی به کشورهای دیگر در زمینه داروهای ضد سرطان نداریم

معاون اقتصادی سازمان انرژی اتمی گفت: اینکه در بحث داروهای ضد سرطان بی‌نیاز از کمک کشورهای دیگر هستیم بحثی است که باید به آن بالید و شاید خیلی از مردم کشور هم از این موضوع اطلاعی نداشته باشند.

به گزارش مشق ‌صلح، شهرام ملازاده در حاشیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای که در اصفهان برگزار شد اظهار داشت: در دور جدید فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی که با ریاست محمد اسلامی آغاز شده، ریاست سازمان خواسته‌ای داشت در خصوص معرفی محصولات صلح‌آمیز صنعت هسته‌ای تا مردم عزیز با فعالیت‌های این سازمان بیشتر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای در حوزه‌های مختلف دارویی، پزشکی، صنعتی، محیط زیست، کشاورزی و موارد دیگر کاربرد دارد، گفت: در راستای انجام فریضه جهاد تبیین که مورد تاکید رهبری انقلاب هم هست، حضور در نمایشگاه‌های مختلف را در دستور کار قرار دادیم تا مردم با فعالیت‌های سازمان بیشتر آشنا شوند و بدانند که جوانان ایران در سنگر صنعت هسته‌ای چه خدمات ارزنده‌ای را برای آنها به ارمغان آورده‌اند.

معاون اقتصادی سازمان انرژی اتمی افزود: تا به امروز حدود ۵۰ نمایشگاه در صنعت هسته‌ای کشور برگزار شده که از این تعداد ۳۵ نمایشگاه در یکی دو سال اخیر برگزار شده است که علاوه بر حضور در نمایشگاه‌های تخصصی از جمله صنعت، پزشکی و نفت، به صورت دوره‌ای در دانشگاه‌های بزرگ کشور حضور پیدا می‌کنیم تا دانشجویان، دانش آموزان و مردم از نزدیک با فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی آشنا شوند.

ملازاده بیان کرد: اینکه در بحث داروهای ضد سرطان بی‌نیاز از کمک کشورهای دیگر هستیم بحثی است که باید به آن بالید و شاید خیلی از مردم کشور هم از این موضوع اطلاعی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم با ایجاد نمایشگاهی جانبی در حاشیه برگزاری نخستین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان بخش کوچکی از دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور را به مردم و بازدیدکنندگان نشان دهیم، ادامه داد: نمایشگاه بر اساس محورهای ترسیم شده در کنفرانس طراحی شده و تلاش کردیم که بخش کوچکی از فعالیت‌های سازمان را در آن به نمایش بگذاریم.

مسئول برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای خاطرنشان کرد: اصل کار را دوستان در کنفرانس انجام می‌دهند و ما صرفاً بخش کوچکی از این موضوع را در نمایشگاه پیگیری می‌کنیم، کار بسیار بزرگی در حال انجام است. اینکه در چنین شرایطی و در این روزهای سخت منطقه چنین نمایشگاهی در این سطح در کمال امنیت و آرامش در حال برگزاری است به خود می‌بالیم.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا