خبر فوریویژهویژه سطح دویادداشت

تئوری نبرد “مهندس و بنا” معضل جدید مردم کرج

در بارش های چند روز گذشته، کرج روزهای آرامی را ندید و سیلابی شدن معابر و اتوبان تهران _ کرج ساعت های سختی را برای مدیران مجموعه مدیریت شهری رقم زد.

به گزارش مشق صلح، آبگرفتی های اخیر حاصل بی تدبیری حوزه عمرانی ماست، حوزه عمرانی ما خوب عمل نکرده، همان مهندسین ما. ولی بنّاها و جوشکارها شهر را جمع کردند!

این صحبت‌های سعیدی شهردار کرج است که طی روزهای اخیر از سوی برخی مورد نقد واقع شد که چرا در انتصاب های اخیر خود در سازمان مدیریت پسماند و معاونت خدمات شهری از افراد تحصیل کرده استفاده نکرده یا چرا به جای آن ها از افرادی با تحصیلات پایین تر سود برده است، موضوعی که هجمه زیادی به این مجموعه وارد کرد.

اما این هجمه ها تا چه اندازه درست است؟ در بارش های چند روز گذشته، کرج روزهای آرامی را ندید و سیلابی شدن معابر و اتوبان تهران _ کرج ساعت های سختی را برای مدیران مجموعه مدیریت شهری رقم زد؛ موضوعی که در صحن شورا شهر هم عنوان و شهردار کرج آبگرفتگی معابر را حاصل بی تدبیری حوزه عمران و همان مهندسینی دانست که در سال های اخیر در مجموعه حضور داشته اما آنچنان که لازم بوده در این حوزه اقدام های گره گشا انجام نداده یا به حد نیازِ یک کلانشهر انجام نداده اند و این بناها و جوشکارها بودند که در این شرایط دشوار شهر را مدیریت کرده اند.

براستی در انتصاب‌ مدیران، معیار کدام باید باشد؟! مدرک تحصیلی یا تجربه؟ این موضوع جای بحث و تبادل فکر دارد، امر مهمی است که به نظر می‌رسد انتخاب های شهردار کرج را باید چیزی بین این دو دانست، چرا که مهمتر از مدرک و تجربه، هماهنگی و همراهی و انجام کار شبانه روزی است که در بحران اخیر این موضوع اثبات شد.

کاری که به نظر می‌رسید باید افرادِ دارای مدارک آکادمیک از مدت‌ها پیش برای حل آن چاره جویی و تدبیر می‌داشتند که گویا نداشته‌اند. بحران کرج در روزهای گذشته تایید کننده این ادعاست.

 🖋 مصطفى فراغت

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا