اخبار ویژهخبرویژهویژه سطح دو

موسسه رازی و جامعه ایرانیان مدیون و مرهون خدمات صادقانه زنده یاد پروفسور میرشمسی است

رئیس حوزه ریاست موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، هدف از معرفی مفاخر و اسطوره های عینی عصر حاضر موسسه رازی را تلاش برای الگوپردازی و هویت بخشی بهتر و مناسب تر به نسل جوان کشور عنوان کرد.

به گزارش مشق صلح از موسسه رازی، دکتر مرتضی اکبریان در آئین گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد پروفسور سید حسین میرشمسی، طی سخنانی ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از حضور پروفسور عباس شفیعی در جمع همکاران، اظهار کرد: در نظر است در آستانه صدمین سال تاسیس موسسه رازی، برنامه بزرگداشت اساتید و پیشکسوتان موسسه سترگ رازی برگزار و از خدمات آنان قدردانی و تجلیل شود و این طرح با بزرگداشت زنده یاد دکتر لطیفی آغاز شد که ضمن حضور بر مزار آن استاد فقید، به مقام شامخ علمی و خدمات ارزشمند ایشان به حوزه بهداشت و سلامت جامعه، ادای احترام شد.

وی در ادامه گفت: موسسه رازی و جامعه ایران مدیون و مرهون خدمات صادقانه زنده یاد پروفسور میرشمسی است که عمری را در عرصه علمی و بهداشتی کشور و جهان صرف کرد و امروزه باید نام و یاد این شخصیت والامقام را در اذهان جامعه بالاخص فعالان حوزه پزشکی و دامپزشکی زنده نگه داریم و ضمن شرح خدمات و مجاهدت های علمی این عالم فرزانه، به معرفی مفاخر و اسطوره های عینی عصر حاضر ایران اسلامی بپردازیم و تلاش کنیم برای نسل جوان کشور، الگوپردازی و هویت بخشی بهتر و مناسب تری داشته باشیم.

پروفسور میرشمسی با تولید علم نافع، جان بسیاری را نجات داد
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام حافظی نسب، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در موسسه رازی نیز، با اشاره به اهمیت علم سودمند اظهار کرد: بررسی زندگی و سیره بزرگانی مانند زنده یاد میرشمسی که به تولید علم نافع پرداختند نشان می دهد چگونه در مسیر آن ها و فارغ از ساختارهای مرسوم اداری گام برداریم و به تولید علم و فکر نافع بپردازیم. این موضوع و پرهیز از علم غیرسودمند در تعقیبات نماز و دعاهای هر روزه نیز به وضوح مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: با مطالعه زندگی این بزرگان متوجه می شویم که با چه سختی دانش فنی را وارد کشور می کردند یا خودشان با مشقت فراوان به دانش فنی و علم روز دست می یافتند و گاهی شبانه روز در مجموعه موسسه رازی می مانند و عمر می گذاشتند تا پروژه ای به ثمر بنشیند و کاری به سرانجام برسد.

حجت الاسلام حافظی نسب افزود: کشور ما نمونه های فراوانی از دانشمندان از جان گذشته در صنایع مختلف هسته ای، موشکی و بیولوژیک مانند شهید فخری زاده، شهید احمدی روشن، شهید تهرانی مقدم و زنده یاد پروفسور میرشمسی دارد که با شکستن چارچوب های زائد و حصارهای تصنعی، تلاش کردند خدمتی انجام دهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در موسسه رازی، با تاکید بر لزوم قدردانی و حمایت از دانشمندان و محققان، ارتقا کمی و کیفی کارها و خدمت به مردم را مستلزم الگوسازی از رفتار بزرگان و دانشمندان دانست.

همچنین در بخشی دیگر از این گردهمایی، کارکنان موسسه رازی از زنده یاد پروفسور میرشمسی و افرادی همچون دکتر عباس شفیعی به عنوان شناسنامه و سند موسسه رازی نام بردند و یاد و خاطره دکتر میرشمسی را گرامی داشتند.

پروفسور سید حسین میرشمسی، پدر واکسن ایران و رئیس اسبق بخش تحقیق و تولید واکسن های مصرف پزشکی موسسه رازی، که در نتیجه زحمات شبانه روزی و انگیزه های والای انسانی ایشان، واکسن های متعدد ساخته و جان انسان های زیادی از مرگ نجات یافت، آذرماه 1387 جان به جان آفرین تسلیم کرد.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا