اجتماعیاخبار ویژهخبرخبر فوریدر شهرویژهویژه سطح دو

میزبانی گرم اما بدون ونِ سرم سازی رازی از خبرنگاران

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار در یک روزِ گرم و بدون وَن، اما با برخورد محترمانه و صمیمی کارکنان به ویژه گروه روابط عمومی، میزبان شایسته ای برای اصحابِ خبر بود.

به گزارش مشق صلح، در این تورِ رسانه‌ای که با حضور پررنگِ اهالی خبر همراه شد از بخش‌های مهم این موسسه‌ استراتژیک بازدید شد.

در این دورهمی صمیمانه که به مناسبت گرامیداشت هفدهم مردادماه سالروز شهادتِ محمود صارمی و روز خبرنگار انجام گرفت از خبرنگاران استان البرز و تهران قدردانی شد.

این قدردانی البته قدری متفاوت‌تر از سایر قدردانی ها بود چرا که اصحاب خبر ضمن بازدید از موسسه سرم سازی و پیاده‌روی‌های طولانی با اذعان به این نکته که «اینجوری نمیشه از فردا باید بریم باشگاه» بیش از گذشته با فعالیت‌، اهداف و تلاش‌های این موسسه مهم و ملی، آشنا شدند.

موزه دائمی روابط عمومی، کتابخانه موسسه، بخش جانوران سمی، ساختمان واکسن‌های نوترکیب و بخش بانک ژن و سلول موسسه رازی از قسمت‌هایی بود که در این تور مورد بازدید قرار گرفت.

پس از بازدید از بخش‌ها و جستجو برای یافتن مار و گفتن «اَاَاَاَاَ مارررررر» اصحاب رسانه در نشست خبری با حضور علی اسحاقی رئیس موسسه و هیئت رئیسه حضور پیدا کرده و پرسش‌های خود را طرح کردند.

چند نکته درباره موسسه سرم‌سازی رازی که باعث اشراف بیشتری درباره کارکرد این موسسه مهم و ملی می‌شود؛

▫️موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، در سال ۱۳۰۳ با هدف مقابله با بیماری کشنده طاعون گاوی تاسیس شد. از آن سال تاکنون فعالیت‌های متعددی در حوزه پزشکی و دامپزشکی در این موسسه انجام و بیش از ۸۰ فراورده و محصول بیولوژیک تولید شده است.

▫️موسسه رازی، تولید کننده ۸۵ درصد واکسن‌های پزشکی، ۹۵ درصد واکسن‌های دام و حدود ۳۰ درصد واکسن‌های مورد نیاز طیور کشور است و بسیاری از بیماری‌های مسری و خطرناک، همچنین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در کشور با واکسن‌های تولید این موسسه، کنترل، حذف و یا ریشه کن شده است.

▫️این مجموعه دارای ۶ شعبه در شهرهای اهواز، شیراز، مشهد، کرمان، مرند و اراک است و در این شعب علاوه بر تولید برخی واکسن‌ها و فراورده ها، مسائل و چالش‌های استان‌های همجوار در زمینه تحقیقات بیماری‌های دامپزشکی دنبال می‌شود.

▫️موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، دارای ۱۵ آزمایشگاه مرجع ملی و یک آزمایشگاه مرجع بین المللی در زمینه آبله گوسفندی و بزی است که تنها آزمایشگاه تشخیصی مرجع بین المللی و رفرنس سازمان بهداشت جهانی در حوزه دامپزشکی در کشور محسوب می‌شود.

▫️مراسم صدمین سال تاسیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، که در خاورمیانه بی‌نظیر و در جهان کم نظیر است، سال آینده با حضور چهره‌های ملی و بین المللی برگزار خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا