خبر

پاسخی بر انتشار مطلبی به ظاهر نقد اما عجیب! در پایگاه خبری ” مشق صلح “

اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در واکنش به مطلبی تحت عنوان «آقای فروغی کلاه خود را بالاتر بگذارید» جوابیه‌ای داده است.

به گزارش مشق صلح به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز؛ روز گذشته مطلبی در پایگاه خبری ” مشق صلح ” منتشر شد که طی آن و در کمال تعجب! تجلیل یک ورزشکار توسط شورای شهر محمدشهر را دلیلی برای نقد این اداره کل قرار داده بود.

قطعا رویه اداره کل ورزش و جوانان استان البرز همواره تعامل با اصحاب رسانه، نقد پذیری، سعه ی صدر و پرهیز از هرگونه تنش حتی در مواجهه با نقدها می باشد، اما انتشار این مطلب بی ربط و عجیب، روابط عمومی اداره کل را بر آن داشت تا به منظور تنویر افکار عمومی توضیحاتی را به شرح ذیل ارائه دهد:
در مطلب مورد اشاره؛ نویسنده با اقدامی تعمدی و بی انصافی محض و درج تیتر (( آبرو ریزی از این بالاتر؟ آقای فروغی کلاهتان را بالاتر بگذارید! )) تمام ذهن مخاطب را معطوف به مدیرکل ساخته و به گونه ای به خواننده القا می نماید که در این اتفاق، قصور از اداره کل ورزش و جوانان استان البرز بوده است.
حال سئوالات ما از آن رسانه محترم این است:
این که شورای شهر محمدشهر و مجموعه مدیریت شهری آن (که خود دارای کمیسیون فرهنگی ورزشی و تربیت بدنی هستند) به صورت مستقل ورزشکاری را جهت تجلیل دعوت کرده اند، مشکل از اداره کل ورزش و جوانان است؟! آیا این اداره کل باید از تمام برنامه های روزانه سایر دستگاه ها مطلع باشد؟! یا سایر دستگاه ها موظفند فعالیت های خود را به ما گزارش دهند؟! آیا شورای شهر محمدشهر برای تجلیل از ورزشکار آن منطقه، باید از ما مجوز می گرفت؟! یا این که می بایست هدیه در نظر گرفته شده را با ما هماهنگ می کرد؟!
از نظر شما، آیا تمام ورزشکاران و قهرمانان استان برای رفت و آمد به اماکن و سازمان های مختلف باید با اداره کل ورزش و جوانان استان هماهنگ بوده و از ما اجازه بگیرند؟! (این قهرمان ورزشی گرانقدر و عزیزمان برای حضور در مراسم شورای شهر محمدشهر هیچ گونه اطلاعی به اداره کل نداده و هماهنگی به عمل نیاورده و اساسا نیازی هم به این کار نبود.)
نویسنده محترم؛ آیا می دانید حوزه ” ورزش و جوانان ” در بسیاری از موضوعات، عمومی و فرا دستگاهی بوده و سایر ارگان ها نیز می توانند در این زمینه فعالیت های مختلف از جمله تجلیل از قهرمانان داشته باشند؟!
از شما که خود را رسانه ای حرفه ای و دغدغه مند می دانید، پرسش دیگری داریم: قرار دادن عکس مدیرکل در خبر و نقد برنامه ای که به هیچ عنوان به ایشان مربوط نبوده، از لحاظ رسانه ای چه هدف و قصدی می تواند داشته باشد؟؟!!!!
اگر نسبت به این موضوعات اطلاع نداشته و آگاهی لازم از وظایف و اختیارات دستگاه ها و افراد ندارید، پس قطعا صلاحیت قلم زدن در این حوزه را نیز ندارید، و اگر با اطلاع از وظایف و اختیارات دستگاه ها و افراد نسبت به انتشار این مطلب اقدام نموده اید، پس کاری غیر حرفه ای، سطحی و به دور از اخلاق رسانه ای مرتکب شده اید.
اگر قصد نقد دلسوزانه داشته اید، می بایست ابتدا برگزار کنندگان آن مراسم تجلیل و تهیه کنندگان هدایا را مورد نقد قرار داده، سپس به اداره کل پیشنهاد می دادید که از این قهرمان ورزشی تجلیل ویژه ای به عمل آورد.
متأسفانه به نظر می رسد این نقد غیرمنصفانه و عجیب، هدفی جز تخریب اداره کل ورزش و جوانان استان البرز ندارد و نشان دهنده عمق بی اطلاعی نویسنده آن است که به شدت از اعتبار رسانه تان در نزد افکار عمومی نیز خواهد کاست.
خبرنگار عزیز؛ ایجاد تنش های بی مورد و حرکت در مسیر نا امید ساختن جامعه در شرایط کنونی و حساس کشور، (آن هم با انتشار مطالبی تا این حد غیرمنصفانه) کار پسندیده ای نیست و در کنار نقد صحیح مشکلات موجود، می بایست بدانیم که رسالت امیدآفرینی و انعکاس تلاش ها و دستاوردها به مردم نیز وظیفه ی ملی همه ی ما است.
در پایان یادآور می شود؛ ضمن احترام و قدردانی از تلاش های همیشگی تمامی اصحاب رسانه در جهت انعکاس مسائل، مشکلات و اخبار ورزش و جوانان استان، این اداره کل حق پیگیری حقوقی و قانونی را برای خود محفوظ می داند.
الهی چنان کن سرانجام کار / تو خشنود باشی و ما رستگار
نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا