اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و خنک شدن هوا در البرز

مدیرکل هواشناسی البرز گفت: از فردا تا چهارشنبه شب در اکثر مناطق استان شاهد وزش شدید باد هستیم و طی این مدت رگبار و رعد و برق و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

به گزارش مشق صلح، آرش بهاروند احمدی اظهار کرد: امروز شنبه (۲۴ تیر)، آسمان البرز صاف است و در برخی ساعات شاهد وزش باد شدید و غبار محلی هستیم.

وی با اشاره به اینکه با بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از فردا تا چهارشنبه شب در اکثر مناطق استان شاهد وزش شدید باد هستیم، گفت: با هشدار سطح زرد هواشناسی، طی این مدت رگبار و رعد و برق و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

این مسئول تصریح کرد:  در این شرایط، گرفتگی موقت معابر، اختلال در تردد، سیلابی شدن رود خانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ریزش و رانش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، آسیب به سازه‌های موقت و شکسته شدن درختان به دلیل وزش باد شدید و لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی ابراز کرد: تا اواخر روز چهارشنبه، شاهد کاهش محسوس دما در اکثر مناطق استان هستیم به طوری که میانگین بیشینه دما به ۳۵ و کمینه آن نیز به ۱۳ درجه بالای صفر می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی البرز گفت: طی این مدت میانگین سرعت وزش باد هم بین ۷ تا ۱۲ متر در ثانیه متغیر است.

وی اضافه کرد: توصیه می‌شود تا چهارشنبه افراد آسیب پذیر شامل سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور بلند مدت در فضای باز و سطح شهر خودداری کنند.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا