اجتماعیاخبار ویژهخبرخبر فوریدر شهرویژهویژه سطح دو

یک ایرانگرد: از بلاگرهای فعال گردشگری حمایت شود

فعالِ صنعت گردشگری: از مهم‌ترین کمک هایی که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور می‌تواند به عنوان اولویت اول خودش در مبحث گردشگری دنبال کند ایجاد پیوند و اتصال میان بخش خصوصی اقتصادی کشور و فعالان گردشگری است.

به گزارش مشق صلح، سهند توکلی ایرانگرد و فعال صنعت گردشگری اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای رونق گردشگری آشنایی صاحبان بنگاه‌های اقتصادی مرتبط با این حوزه با راه‌های کسب درآمد است که به آموزش و گفتگو هرجه بیشتر نیازمند است.

وی افزود: از دیگر موارد تقویتِ رونق گردشگری استفاده از بستر فضای مجازی در سطح داخلی و خارجی است. می‌توانیم با حمایت از بلاگرهای مطرح جهانی و ایرانی میراث فرهنگی و گردشگری کشور را در شبکه های اجتماعی پربازدید معرفی کنیم تا همگان از ظرفیت و پتانسیل گردشگری ایران مطلع شوند.

این فعال گردشگری با اشاره به گردشگری ورزشی و سهم کشور ما در این مبحث خاطرنشان کرد: جام جهانی قطر یک فرصت برای گردشگری‌ ورزشی ایران بود که متاسفانه با موانع و معضلاتی که ایجاد شد کشور ما نتوانست از آن بهره برداری شایسته و دقیقی داشته باشد اما شاهد آن بودیم که کشورهای همسایه ما که اتفاقا یک هزارم ما هم جاذبه گردشگری ندارند با جذابیت‌های غیر طبیعی مخاطبین بسیاری را جذب کردند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت های دولتی از طرح ها و خلاقیت های گردشگری فقط یک راه حل است، راه دیگر ایجاد حس پویایی و اشتیاق در میان خود اهالی سفر است تا آنان بعنوان مرجع تخصصی بتوانند نقش اجتماعی خود را در بهبود صنعت گردشگری ایران به خوبی ایفا کنند.

این ایرانگرد حوان افزود: برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای بین‌المللی یکی دیگر از راه‌کارهای تقویت صنعت گردشگری است. رویداد گردشگری اردبیل ۲۰۲۳ که ماه گذشته با حضور دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و سفرای کشورهای خارجی برپا شد نمونه‌ای موفق از رویدادهای تاثیر گذار در شناخت جامعه جهانی و ایرانیان از شگفتی‌های بیشمار گردشگری کشور است.

توکلی در ادامه گفت: بابد با روندهای جهانی جلو برویم تا در کارها موفق شویم و یکی از حیاتی‌ترین کارهایی که در کوتاه مدت می‌توان انجام داد و باعث رونق گردشگری کشور شد حمایت از بلاگرهای گردشگری کشور است تا آنان با امکانات بهتری در حوزه تولید محتوا خوش بدرخشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین کمک هایی که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور می‌تواند به عنوان اولویت اول خودش در مبحث گردشگری دنبال کند ایجاد پیوند و اتصال میان بخش خصوصی اقتصادی کشور و فعالان گردشگری است. باید تلاش کرد تا میزگردها و رویدادهایی برای آشنایی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با پتانسیل‌ها‌ و ظرفیت‌های صنعت توریسم در ایران شکل بگیرد و به یک کار روزمره مثبت، و همیشگی مبدل شود.

 

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا