اجتماعیاخبار ویژهاقلیمخبرخبر فوریدر شهرویژهویژه سطح دو

مدیرعامل آب منطقه‌ای البرز: حساسیت عمومی بر مدیریت مصرف آب با فرهنگ‌سازی میسر می‌شود

پویش نجات قطره‌ها فرصتی است تا در قالب نقاشی دیواری و فضای شاد و کودکانه به کودکان مصرف بهینه آب و حفظ منابع طبیعی را آموزش دهیم. 

به گزارش مشق صلح پنجمین پویش نجات قطره‌ها روز دوشنبه یکم خرداد ماه با حضور اهالی محله حصارک پایین کرج در پارک شهروند برگزار شد تا شهروندان به خصوص کودکان در این منطقه با اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب آشنا شوند.

داوود نجفیان؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز در پنجمین پویش نجات قطره‌ها که روز دوشنبه یکم خرداد در محله حصارک پایین کرج برگزار شد گفت: با توجه به شرایط سخت آب در کشور و استان البرز، نیاز داریم که همه مردم نسبت به چالش آب حساس شوند و پویش نجات قطره‌ها یکی از بهترین راه‌های ایجاد این حساسیت و جلب مشارکت مردم به خصوص قشر دانش‌آموز به عنوان سفیران آب است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان به خوبی می‌توانند این حساسیت را به خانواده‌های خود منتقل کنند؛ افزود: تاکنون استقبال خوبی از پویش نجات قطره‌ها صورت گرفته و برای فرهنگ‌سازی بیشتر و مدیریت مصرف آب و عبور با کمترین تنش از پیک مصرف، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا این پویش در تمامی محلات اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز خاطرنشان کرد: محدودیت منابع آب بسیار چالشی است و نیاز داریم با کمک این پویش همه مردم برای مدیریت مصرف کمک کنند. ظرفیت فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی عمومی در استان بسیار بالاست و با برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌توان این ظرفیت‌ها را بالفعل کرد.
نجفیان در پایان گفت: این پویش باید در سراسر استان برگزار شود. ما آمادگی کاملی برای همکاری در این زمینه داریم و شهرداران مناطق کرج هم تاکنون در این موضوع همکاری خوبی داشته‌اند.

پویش نجات قطره‌ها به خوبی کودکان را با اهمیت موضوع آب آشنا کرده است

مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج هم در این مراسم ضمن تشکر از دست اندرکاران پویش نجات قطره‌ها گفت: اگر قرار است اتفاقی را در شهر و کشورمان داشته باشیم که تاثیرگذار باشد و رویه‌ای برای یک زندگی بهتر و متناسب با امکانات ایجاد کند بهترین راه سرمایه‌گذاری بر روی نسل جدید و کودکان است.

عطایی افزود: پویش نجات قطره‌ها به خوبی توانسته کودکان را با موضوع آب و اهمیت آن آشنا کند بر همین اساس ما آمادگی کامل داریم تا این پویش را به طور مکرر در منطقه ۵ برگزار کنیم و همه حوزه‌های عمومی و ساختمان اداری را در اختیار پویش قرار خواهیم داد.

 

بافت اجتماعی و تراکم جمعیتی مناسب محلات کم برخوردار برای برگزاری رویدادهای فرهنگی

عضو شورای اسلامی شهر کرج هم در این مراسم گفت: تراکم جمعیتی بالا و بافت جمعیتی جوان و نوجوان در محلات کم برخوردار کرج، بستر مناسبی برای رویدادهای مرتبط با فرهنگسازی است.

ذبیحی با بیان اینکه پویش نجات قطره ها از سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: این پویش با هدف فرهنگسازی صرفه جویی در مصرف آب برای جمعیت هدف کودکان و نوجوانان در سطح محلات کرج، در حال فعالیت است.

این پویش با همکاری پایگاه خبری هزار و یک شهر، شرکت رنگسازی نیپون، پایگاه خبری مشق صلح و آب منطقه‌ای البرز برگزار می شود.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا