اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

پلیس استان البرز پنج باند کلاهبرداری را دستگیر کرد

فرمانده انتظامی البرز از اجرای ۲ طرح ذوالفقار یک و صابر یک طی ۷۲ ساعت گذشته و دستگیری ۴۵ متهم و اعضای باند کلاهبرداری در این استان خبرداد.

به گزارش مشق‌صلح، سردار حمید هداوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ذوالفقار یک در خصوص عملیات پلیس فتا و طرح صابر یک مربوط به ماموریت پلیس امنیت اقتصادی است.

وی اضافه کرد: دپلیس فتا در طرح ذوالفقار موفق به انهدام پنج باند کلاهبرداری و اسکیمر شده و ۱۱ نفر را نیز در این خصوص دستگیر کرده است.

هداوند میزان کلاهبرداری های صورت گرفته را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرد افزود: تاکنون بیش از ۲۵۰ شاکی در این خصوص به پلیس فتا استان البرز مراجعه کرده اند.

فرمانده انتظامی البرز افزود: در طرح صابر یک نیز که طی ۷۲ ساعت گذشته اجرا شد ، ۲۵ مورد با انواع جرایم اقتصادی از جمله زمین خواری ، اختلاس و اخلال در نظام اقتصادی کشف و ۳۵ متهم دستگیر شده اند.

وی گفت: هدف از تشکیل پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تأمین امنیت فضای مجازی، صیانت از افراد در فضای سایبر، حفظ حریم خصوصی افرادو اعتماد و آسودگی خاطر آحاد شهروندان جامعه برای انجام تمامی امور در فضای مجازی از جمله فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

هداوند تاکید کرد: پلیس به عنوان یکی از نمادهای مسئول برگزاری امنیت و مقابله با جرایم در کشور، وظیفه و نقش بسیار مهمی در مبارزه با جرایم سایبری دارد.

فرمانده انتطامی البرز یاداور شد: یکی از مولفه های برقراری امنیت اقتصادی در جامعه مقابله با قاچاق کالا و برخورد قاطع با مخلان اقتصادی است.

وی بیان داشت: پلیس با تمام توان و جدیت همواره با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کرده و از هموطنان درخواست داریم در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت غیرقانونی در این زمینه مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهنده تا نسبت به برخورد با آن اقدام شود.

✍️حدیثه ترابی

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا