اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

فروش ۲ جزیره در پاستور و تکذیب ۳ شایعه

«طرح فروش کیش و قشم» پرسشی بود که امروز در حیاط دولت از یکی از پاستورنشینان سوال شد که با قاطعیت تمام گفت: افتخارمان این است که جانمان را فدای یک وجب خاک وطن در کیش، قشم یا هر جای دیگری کنیم؛ هر کسی که مشکل اقتصادی یا مساله‌ای دارد، لطفا از جیب خود هزینه کند.

به گزارش مشق صلح، نشست این هفته هیات دولت روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در غیاب آیت الله ابراهیم رئیسی در جریان سفر به سوریه به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و این بار ۱۰ عضو کابینه به پرسش‌های متنوع خبرنگاران در حیاط دولت پاسخ دادند.

«محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو، «احمد وحیدی» وزیر کشور، «رضا مراد صحرایی» سرپرست وزارت آموزش و پرورش، «سیدحمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان، «عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،‌ «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی،‌ «سیدمحمد حسینی» معاون پارلمانی رییس جمهور و «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت و «حمیدرضا زاکانی» شهردار تهران این هفته در حیاط دولت حضور یافتند.

تلاش برای ترویج بی قانونی مردود است

احمد وحیدی وزیر کشور در نخستین حضور خود در حیاط دولت در سال جدید که به جمع خبرنگاران حوزه دولت رفت، درباره حجاب، دو قتل اخیر در کشور و سرانجام لایحه جامع انتخابات توضیحاتی را ارائه کرد.

نخست- درباره امر به معروف و نهی از منکر و ادعای تندروی از سوی برخی افراد چند نکته قابل طرح است. اینکه ما تندروی از سوی ضابطین و دستگاهها به هیچ وجه نداشتیم و آنها بر اساس وظایف خود عمل می کنند که جای قدردانی و تشکر دارد. مواردی حتی اندک از هتاکانی داشتیم که قانون را رعایت نکردند که باید دقت کرده و آن را رعایت کنند زیرا این امر قطعی است و برابر قوانین عمل می شود.

دوم- عمده و قاطبه بانوان خود را در زمینه حجاب به عنوان یک ارزش اسلامی و یک ارزش عرفی و نیز یک قانون متعهد می دانند و دسته اندکی هستند که حجاب را رعایت نمی کنند که تعداد این افراد نیز بسیار کم است و کسانی که تلاش می کنند تا این ارزش مهم را نادیده بگیرند، ما این را کاملا رد کرده و توصیه می‌کنیم که تلاش برای ترویج بی قانونی و رعایت نکردن قانون به هر زبان و هر گفته ای مردود است.

سوم- اقدامات جنایت‌کارانه که منجر به شهادت آیت‌الله سلیمانی شد و اتفاق تلخی که در سبزوار افتاد، نشان داد چگونه بعضی افراد بی‌هویت، به خود اجازه می‌دهند به حریم دیگران تجاوز کنند و حتی به راحتی منجر به قتل شوند. اما امنیت کشور بسیار خوب است و دستگاه های امنیتی کار خود را انجام می دهند و با این اتفاقات نیز با قدرت برخورد خواهد شد.

چهارم- ما منتظر نظر مجلس درباره لایحه انتخابات هستیم که اگر این طرح به سرعت به نتیجه رسیده و به قانون تبدیل شود، طبق آن عمل کنیم در غیر این صورت بر اساس قانون فعلی عمل می شود.

 

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا