اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

حمل بار توسط خودروهای فاقد کارت هوشمند به زودی ممنوع می‌شود

معاون حمل و نقل راهداری البرز گفت: از ۱۵ اردیبهشت هرگونه حمل و جابه‌جایی مواد معدنی در جاده‌ها و شهرها برای خودرو و رانندگان فاقد کارت هوشمند ممنوع است.

به گزارش مشق صلح، میثم قدمی با اشاره به اینکه حمل اضافه تناژ تولیدات معدنی سالانه خسارت زیادی به جاده‌های استان وارد می‌کند، افزود: برای جلوگیری از این اقدام برنامه‌هایی توسط اداره‌کل راهداری البرز اجرا شد تا جابه‌جایی بار در این حوزه به سمت استانداردهای تعیین شده برود.

وی افزود: سال گذشته با تشکیل چندین کارگروه با مشارکت فرمانداری‌ها، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان و راهداری البرز بنا شد تا تعدادی از شرکت‌های حمل و نقل بار در معادن مستقر شوند و نسبت به حمل بار تحت صحابت بارنامه اقدام کنند.

قدمی در ادامه توضیح داد: همچنین باتوجه به قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و لزوم ساماندهی حمل مواد معدنی و توافقات صورت‌گرفته از سوی وزارت‌خانه‌های صمت و راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، با اجرای این قانون داشتن کارت هوشمند از ۱۵ اردیبهشت سال جاری برای حمل بار و مواد معدنی الزامی است وحمل مواد معدنی از طریق جاده‌ها صرفا توسط وسایل نقلیه و رانندگان دارای کارت هوشمند مجاز خواهد بود.

معاون حمل و نقل راهداری البرز گفت: پس از تاریخ ذکرشده هرگونه حمل و جابه‌جایی مواد معدنی در جاده‌ها و شهرها برای خودرو و رانندگان فاقد کارت هوشمند ممنوع است و به تبع مسئولیت جرائم احتمالی یا توقیف محموله در صورت تحویل بار به رانندگان و وسایل نقلیه حمل بار فاقد کارت هوشمند بر عهده بهره‌برداران معدن است و محموله حمل‌شده نیز به‌عنوان برداشت غیرمجاز تلقی می‌شود.

این مسئول در پایان تاکید کرد: از تاریخ مذکور تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان حمل‌ونقل محصولات واحدهای تولیدی معادن و شن و نمک مشروط به گرفتن بارنامه و تاییدیه پیمایش از طرف اداره‌کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان است.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا