اجتماعیخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

جابه جایی ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر در نوروز

عاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تعداد مسافر جابه‌جا شده سفرهای نوروزی در سطح کشور در شقوق مختلف حمل و نقل از مرز هفت میلیون و پانصد هزار مسافر عبور کرد.

به گزارش مشق صلح از وزارت راه و شهرسازی، «شهریار افندی زاده» گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا پنجم فروردین ۱۴۰۲ در مجموع سه میلیون و ۴۹۰ هزار و ۹۸۰ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده ای به مسافرت رفتند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۲.۵ درصد، مینی بوسرانی ۲۲.۳ درصد و سواری کرایه ۱۵.۲ درصد بوده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بقیه شقوق حمل و نقل نیز جابه جایی مسافر در حال انجام است و تاکنون ۹۰۸ هزار و ۴۵۳ مسافر با حمل و نقل ریلی، یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۹۹۹ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی، یک میلیون و ۸۷۳ هزار و ۹۲۲ مسافر با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور اقدام به جابه جایی کرده اند.

افندی زاده اظهار داشت: متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی با ۲ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۱۳۵ وسیله نقلیه رشد ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد که یکی از دلایل این رشد می تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلا به کرونا باشد.

وی افزود: در ۱۰ روز گذشته ۲۴ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۴۸۵ وسیله نقلیه در سطح کشور جابه‌جا شده‌ است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: استانهای اردبیل با ۴۵ درصد، خوزستان با ۲۴ درصد، گلستان ۲۳ درصد، ایلام و سیستان و بلوچستان با ۲۱ درصد بیشتر افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته اند و مسافرین نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خوب جذب کرده‌اند.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا