اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

رشد ۱۱ درصدی مصرف بنزین در نخستین روز های سال

مصرف بنزین در نخستین روز سال جدید (یکم فروردین ۱۴۰۲) ۹۹.۳ میلیون لیتر بوده که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد یافته است.

به‌ گزارش مشق صلح، میزان مصرف بنزین در مدت مشابه سال گذشته (یکم فروردین ۱۴۰۱) ۸۹.۲ میلیون لیتر بوده است. در ۱۰ روزه پایانی منتهی به سال ۱۴۰۱، به طور میانگین ۱۲۱.۸ میلیون لیتر بنزین در کشور به مصرف رسیده است که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۹ تا ۲۹ فروردین ۱۴۰۰) با ۱۰۶.۹ میلیون لیتر معادل ۱۳.۹ درصد رشد یافته است.

علی‌اکبر نژادعلی – مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی – درباره روند مصرف بنزین در روزهای آینده نوروز گفت: با توجه به شرایط جوی و بارانی بودن هوای بسیاری از نقاط کشور، پیش‌بینی می‌کنیم مصرف بنزین امروز (دوم فروردین) کاهشی بوده، اما مجددا در روزهای آینده با بازگشت مسافران، باز هم افزایشی باشد.

وی تاکید کرد: توصیه ما این است که مردم در مدیریت مصرف همکاری کنند و استفاده از کارت سوخت شخصی را در اولویت قرار دهند و با توجه به این که سهمیه نرخ اول و اعتبار نرخ دوم برای مالکان شارژ می‌شود، استفاده از کارت سوخت شخصی به ما کمک می‌کند که بر عرضه نظارت بیشتری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: پیش‌بینی لازم برای خودروهای سوخت‌رسان سیار انجام شده است و در صورت نیاز از ظرفیت شرکت‌های سوخت‌رسان در مسیرهای پرتردد استفاده خواهیم کرد؛ دو دستگاه سوخت‌رسان سیار نیز در جاده تهران به چالوس در نظر گرفته شده و سهمیه لازم نیز در اختیارشان گذاشته‌ایم. با توجه به تولیدات مطلوب پالایشگاهی، هیچ کمبودی وجود ندارد و سوخت رسانی به نحو مطلوب در سرتاسر کشور در حال انجام است.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا