اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

افزایش ترددهای بین شهری در دومین روز از طرح نوروزی پلیس راهور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در دومین روز از طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور از افزایش حجم تردد در جاده‌های کشور خبر داد و وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد.

به گزارش مشق صلح، سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت:‌ برابر گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور در حال حاضر گرچه جاده چالوس به دلیل بارش برف و ریزش سنگ مسدود شده و بار ترافیکی جدیدی وارد این محور نشده است، اما در محدوده پل زنگوله تا سیاه بیشه در مسیر جنوب به شمال ترافیک پرحجم است. اقدامات لازم برای تخلیه بار ترافیکی این مسیر در حال انجام است و تا زمان انسداد این محور تردد از مسیرهای جایگزین هراز، فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت انجام می‌شود.

وی از ترافیک پرحجم و نیمه سنگین در مسیر جنوب به شمال محور هراز در محدوده بلده خبر داد و گفت:‌ در آزادراه قزوین – کرج محدوده‌های پایانه شهید کلانتری و پل فردیس، آزادراه کرج – قزوین محدوده‌های گلشهر و پل حصارک و محور شهریار – تهران در محدوده میدان معادن نیز ترافیک پرحجم و نیمه سنگین است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت:‌ همچنین شاهد افزایش تردد در اکثر معابر و جاده‌های بین شهری هستیم که این موضوع نشان می‌دهد طبق پیش‌بینی انجام شده موج اول سفرهای نوروزی شکل گرفته است. اطلاعات دریافتی از سامانه‌های ترددشمار نشان می‌دهد که ترددهای برون شهری در شبانه‌روز گذشته نسبت به روز قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است. ساعات اوج تردد نیز بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ بوده و کمترین تردد نیز بین ساعات چهار تا پنج بامداد انجام شده است.

شیرانی محورهای دارای بیشترین تردد در دومین روز از اجرای طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها را به ترتیب آزادراه کرج – قزوین، آزادراه کرج – تهران، آزادراه تهران – کرج، آزادراه قزوین – کرج، قرچک – ری،  آزادراه قم – تهران،  آزادراه ساوه – تهران، شهریار-کرج، آزادراه تهران – ساوه و آزادراه تهران – قم انجام شده است.

وی درباره وضعیت جوی جاده‌ها نیز گفت:‌گزارش‌ها حاکی از بارش برف در برخی از محورهای استان‌های البرز و قزوین است. همچنین در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، قم، مازندران، کردستان و گیلان نیز بارش باران گزارش شده است. لازم است رانندگان برای تردد از این محورها حتما باید با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و فاصله طولی مناسب با خودروی مقابل را نیز رعایت کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا