اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

همسویی وزارت جهاد کشاورزی و اقتصاد دارایی در حفاظت از انفال منابع طبیعی

مدیرکل مدیریت اموال و دارایی های دولت در وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: این سازمان هم راستا با وظایف جهاد کشاورزی در حفاظت از انفال منابع طبیعی تلاش می کند و حافظ، نگهدار و امین اموال دولتی است.

به گزارش مشق صلح، فاطمه دادگر در مراسم گردهمایی و هم اندیشی روسای ادارات حقوقی سازمان های جهاد کشاورزی استان ها که به میزبانی موسسه رازی برگزار شد، گفت: با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان ها به دلیل اینکه دارای املاک به نمایندگی از دولت هستند، همکاری ها و تعاملات زیادی داریم از جمله مستند سازی املاک فاقد سند، حدنگاری اسناد قدیمی و صدور سند تک برگ دولتی برای آن ها و مواردی از این دست و از ابتدا تا انتهای بحث مستند سازی و صدور سند مالکیت، همراه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین نقش های جهاد کشاورزی، حفاظت از انفال است، افزود: در تمام این زمینه ها حافظ، نگهدار و امین اموال دولتی هستیم و با جهاد کشاورزی همسوییم و در محدوده وظایف خود، در حفاظت از انفال منابع طبیعی، همکاری لازم را خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت اموال و دارایی های دولت در وزارت امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: در تمامی کمیسیون ها از رفع تداخلات تا تقویم اراضی، همراهی لازم انجام می شود تا  امور و وظایف محوله قانون بر وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های تابعه، به درستی پیش رود.

فاطمه دادگر در بیان محورها و موضوعات این گردهمائی گفت: در این گردهمایی که با حضور کارشناسان حقوقی سازمانهای جهاد کشاورزی برگزار می شود، علاوه بر ایجاد تعامل، اطلاعات و اشراف به قانون، در زمینه چگونگی ساماندهی اموال دولت در قالب قانون، برطرف کردن هرگونه ابهام و تعارض، موفقیت در مراجع قضایی در مواجهه با سودجویان و متصرفان و … نیز مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار می گیرد.

این مقام مسئول، با بیان اینکه سایر کارکنان وزارت جهاد که در امور رفع تداخلات نقش دارند نیز قطعا وظیفه مهمی بر عهده دارند، ادامه داد: وظایف بخش حقوقی و رفع مشکلات و ابهام، هماهنگی های لازم و تفسیر صحیح از قانون موضوعی بسیار موثر است و حضور این افراد برای  تبادل اطلاعات و انتقال به بدنه حقوقی سازمان ها بسیار مغتنم است.

وی با بیان اینکه بخش های حقوقی در هر سازمان مرجع استعلام هستند، گفت: بر این اساس همایشی که برای کارشناسان حقوقی برگزار می شود، گویی برای تمامی کارشناسان و سازمان اجرا شده و با پاسخگویی به ابهامات، گستردگی پشتیبانی حقوقی و انتقال دانش را شاهد هستیم.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا