اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

استقبال بنگاه ها و شرکت های بخش خصوصی از برنامه های پارک علم و فناوری البرز

نشست هم اندیشی اعضای صندوق پژوهش و فناوری استان ، خانه صنعت و معدن و تجارت استان البرز و مدیران عامل شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد با حضور مهندس مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز برگزار شد.

 

به گزارش مشق صلح از روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، مهندس مهدی عباسی در نشست هم اندیشی اعضای صندوق پژوهش و فناوری استان ، خانه صنعت و معدن استان البرز و مدیران عامل شرکت های مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد، گفت: لازمه توسعه هر کشوری ایجاد و تکمیل زیست بوم نوآوری و فناوری آن کشور است و این موضوع برای همه استان ها و مناطق نیز مصداق دارد.

وی با اشاره به اینکه تجربه 23 سال خدمت در جهاد دانشگاهی موجب شده شناخت درستی از اکوسیستم و یا زیست بوم نوآوری و فناوری و اجزا تشکیل دهنده آن داشته باشد، اظهار داشت: زیست بوم نوآوری و فناوری 12 شاخص دارد و صندوق های پژوهش و فناوری، بخش خصوصی، شرکت های مختلف و پارک های علم و فناوری و … از اجزاء این زیست بوم هستند.

رییس پارک علم و فناوری البرز با توجه به استقبال خوب بخش خصوصی و برندها و شرکت های معتبر استان البرز از فعالیت ها و برنامه های پارک علم و فناوری البرز، افزود: تا زمانی که بخش خصوصی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشوری حضور فعال نداشته باشند نمی توانیم به نوآوری، فناوری و کارآفرینی و در یک کلام اقتصاد دانش بنیان دست بیابیم.

وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری البرز توسعه زیرساخت های فناورانه در همه شهرستان های استان البرز را مورد توجه جدی قرار داده و در راستای این هدف، موضوع تحقیق و توسعه، ایجاد مراکز نوآوری و توسعه تجاری سازی را از طریق شرکت های دانش بنیان و فناور با بخش خصوصی دنبال می کند.

مهندس عباسی بر ارتباط و تعامل بیشتر خانه صنعت و معدن استان البرز، بخش صنعت و کشاورزی، شهرک صنعتی هشتگرد و پارک علم و فناوری تاکید کرد و گفت: تنها رمز و راه موفقیت ما همراهی و همکاری مشترک همه اجزای زیست بوم بویژه بخش خصوصی و صنعتگران در راستای اهداف مشترک است.

وی بر موفقیت پارک علم و فناوری البرز در بین 51 پارک علم و فناوری در کشور اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی در مراسم نکوداشت سالروز تأسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف که با حضور دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم و دکتر علی خیرالدین معاون فناوری این وزارتخانه برگزار شد، به‌عنوان پارک برتر کشور در زمینه فروش محصولات فناورانه هم در بعد ملی و هم صادرات برتر شناخته شد و موردتقدیر قرار گرفت.

در این نشست، رئیس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری ، گفت: پارک های علم و فناوری، خانه صنعت و معدن استان البرز و صندوق پژوهش و فناوری ابزار حمایت فناوران و نخبگان هستند.
مهندس محمد علیزاده با تاکید بر اینکه جلسات صندوق پژوهش و فناوری باید خروجی موثر داشته باشد، گفت: خواهان این هستیم که با همکاری شرکت های دانش بنیان، بخش خصوصی و حضور همه اعضا بتوانیم تحولی در حوزه علم و فناوری و توسعه اقتصاد دانش بنیان استان داشته باشیم.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا