خبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

نقش دولت، مردم و تشکل های غیر دولتی در کاهش خسارت های سیل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: توسعه پوشش گیاهی در مقابله با خسارت های ناشی از سیل اهمیت بسیار زیادی دارد.

به گزارش مشق صلح، محمدرضا فلاح نژاد مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در خصوص راههای مقابله با خسارت هایناشی از سیل اظهار کرد: با توجه به محدودیت های اعتباراتدولتی، نقش مردم، سمن ها و تشکل های غیر دولتی در راستایاجرای طرح های آبخیزداری، آبخوان داری، توسعه پوششگیاهی ازاهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این همیاری میتواند دستگاه های دولتی همچون منابع طبیعی و آب منطقه ایاستان البرز را درمقابله با سیل حمایت نماید.

وی ادامه داد: علاوه بر این برای پیشگیری از خسارات ناشی ازسیل از اعتبارات ملی و استانی اقداماتی برای کاشت و احداثسدهای کوچک(چک دم) انجام شده و در حال انجام است بههمین دلیل خسارت سیل در طالقان، بخش های چندار و آسارا ازتهران کمتر بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: ضمن اینکه بااطلاع رسانی به موقع رسانه ها، سازمان ها همچنین همراهیمردم آمار تلفات جانی و خسارت مالی بسیار کمتر از تهران بود.

وی بیان کرد: جوامع محلی و مسافران باید هشدارهایهواشناسی و مدیریت بحران را در راستای پیشگیری از حوادثناگوار ناشی از سیلاب را جدی گرفته و از بستر رودخانه هافاصله مطمئن را داشته باشند.

دکتر فلاح نژاد در خصوص انجام لایروبی ها در مناطق مختلفتصریح کرد: اقدامات لایروبی و آزادسازی مسیر رودخانه ها با محوریت اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز و همکاری آبمنطقه ای، منابع طبیعی، دهیاری ها و راهداری بایستی انجامشود، چراکه تا پایان فصل تابستان به ویژه فصل پاییز وزمستان شاهد وقوع رگبار سیل آسا خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه نواقص فنی در جاده ها وبزرگراه های تازه تاسیس همچون بزرگراه همت، تهران_شمال،غدیر و طالقان در حال برطرف شدن است تا در مواقع وقوع بارشهای شدید با مشکل وچالش مواجه نشویم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز متذکر شد: در شهرهانیز، با انجام مطالعات سیلاب های شهری و اختصاصاعتبارات ملی و استانی درصدد هستیم موانع پیش رو برطرفشود.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا