خبرخبر فوریورزشیویژهویژه سطح دویادداشت

ملوان هویت انزلی و جغرافیای شمال ایران!

هر گونه نقص و کاستیِ در ملوان در زیست اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی و اقتصادی شهروندان این خطه اثر مستقیم دارد.

به گزارش مشق صلح، ملوان هویت انزلی و جغرافیای شمال ایران است، بنابراین نباید در تامین هزینه های این تیم مثلِ دور گردها عمل کرد. وقتی یک استان با مختصات هویتی و استراتژیکی گیلان نتواند هزینه‌های این تیم مردمی را تامین کند پیام آن این است که یک جای کار می لنگد!

انزلی با وجود این‌که در بطن منطقه آزاد و لنگر‌گاه اقتصاد ایران قرار دارد اما اقتصاد و معیشتی فقیر‌گونه دارد و چنین واقعیتی کام مردم انزلی را تلخ کرده است.

در شرایط حال حاضر موضوع ملوان برای شهروندان و هواداران پرشور آن، فراتر از فوتبال است و به تعبیری ساحت اجتماعی و فرهنگی مردم استان گیلان با مکتبِ ملوان عجین شده است.

وظیفه مسئولان استان گیلان و شهر انزلی این است که چاره کار بیندیشند و به موضوعی که ارتباط مستقیم با شور و نشاط اجتماعی انزلی دارد ورود کنند و فارغ از حب و بغض ها به احترام مردم، وضعیت اقتصاد و معیشت ملوان را حل و فصل کنند.

ملوان در مملکت آبرو و اعتبار دارد و به تعبیری مورد توجه عمومی‌ست اگر به این اعتبار و آبرو خدشه وارد شود، همگی اعم از عوام و خواص متضرر خواهیم شد.

مردم هر جغرافیایی به نماد و نشانه ای افتخار می‌کنند بر همین اساس ملوان نه تنها نماد انزلی‌ست بلکه نماد خطه گیلان هم به حساب می‌آید.

متاسفانه حال و قال این‌ روزهای ملوان خوب نیست و عوامل متعددی باعث چنین واقعیت تلخی شده‌ که در این مقال فرصت پرداختن به آن نیست!

این درست که اقتصاد کشور به دلیل تحریم و ناکارآمدی‌ها بیمار است اما این واقعیت نباید توجیهی برای عدم رسیدگی به علاقه عمومی شهروندان انزلی باشد.

ملوان تبدیل به منطق و دل‌خوشی شهروندان شده است بنابراین ناخودآگاه در سبد خانوارهای انزلی‌چی حضوری همیشگی دارد پس باید پذیرفت هر گونه نقص و کاستیِ ملوان، در زیست اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی و اقتصادی شهروندان اثر مستقیم دارد.

امیدوارم مسئولان استان گیلان و همچنین انزلی واقعیت‌های پیدا و پنهان ملوان و شهروندان را درک کنند و نسخه‌ای شفا‌بخش برای برون رفت از مشکلات اقتصادی ملوان بپیچند.

 

✍️محمد پیشگاه

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا