اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

«شهر دیجیتال» در انتظار البرز نشینان

مدیر کل مخابرات استان البرز از تعویض شبکه مسی به شبکه فیبر نوری در مناطق استان البرز خبر داد.

به گزارش مشق صلح، عبدالله بیان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بنا به توسعه فیبر نوری در سراسر استان تا پایان سال جاری چند پروژه کابل برگردان تعریف خواهد شد که مرکز شهید رجایی شهر با تبدیل کل شبکه مسی به شبکه فیبر نوری به محله دیجیتال نام گزاری خواهد شد.

وی اضافه کرد: مرکز شهید رجایی فتح بابی خواهد بود برای محلات دیگر در مناطق استان تا شاهد برگردان شبکه مسی به شبکه کامل فیبر نوری باشیم.

بیان با اشاره به سرویس دهی اینترنت در مناطق روستایی استان البرز گفت: کمتر استانی در کشور وجود دارد که این تعداد از روستاها دارای اینترنت idsl باشند و ما در استان البرز از مجموع ۲۷۹ روستا ۲۴۳ روستا را پوشش دهی اینترنت داریم که ۷۰۰ مشترک idsl از خدمات اینترنت پرسرعت ما استفاده میکنند.

مدیر کل مخابرات البرز با اشاره به حادثه سیل اخیر گفت: خوشبختانه همکاران ما توانستند تا ظهر همان روز ارتباط تلفن ثابت را برقرار کنند تا بیش از این هم استانی های ما دچار مشکل نباشند.

وی با اشاره به کسب مقام اول استان البرز در سال ۱۴۰۰ بین ۳۱ استان کشور در شاخص های مخابراتی گفت: با عنایت خداوند متعال توانستیم خدمتگزاران خوبی برای مردم شریف استانمان باشیم و تنها مشکل شبکه اینترنت ما بخش انتهایی شبکه است به دلیل فاطله زیاد مشترک تا مرکز مخابرات است که به امید خداوند در صدد رفع این مشکل نیز هستیم.

عبدالله بیان اضافه کرد: در خرداد ماه سال گذشته تعداد مشترکین اینترنت پرسرعت ما از ۲۰۰۰ هزار مشترک گذشت و شهر دیجیتال افق دید ما در استان البرز است که شهرداری اشتهارد با رفع موانع پیش رو خواهان پایه ریزی شهرِ کامل دیجیتال با فیبر نوری و ftth به جای فیبر مسی است.

مهندس محمد‌جواد محبی در آخر در خصوص پوشش دهی اینترنت منطقه سنقرآباد گفت: سنقرآباد مشکلی از نظر پوشش دهی فیبر نوری و اینترنت دهی ندارد اما به دلیل وجود بافت باغی و درختان سیگنال موبایل دچار مشکل می‌شود که در این خصوص با شماره گیری ۹۹۹۰ از تلفن ثابت ۰۹۱۲۹۹۰ از تلفن همراه در هر نقطه میتوانند پوشش دهی ضعیف اینترنت را گزارش دهند تا همکاران ما مشکل را برسی و رفع کنند.

🖋حدیثه ترابی

 

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا