اجتماعیخبرخبر فوریدر شهرویژهویژه سطح دو

پل شهید حیدرخانی به یکی از المان های زشت کرج تبدیل شده است

سرپرست شهرداری کرج: کرج باید به مرور خودش را بازسازی کند چرا که امکان توسعه در سطح آن وجود ندارد و این می طلبد توسعه در مدلی دیگر مثل بلندمرتبه سازی دنبال شود.

به گزارش مشق صلح، منوچهر غفاری در بازدید از منطقه ۹ شهرداری کرج با اشاره به اینکه در بعضی مناطق شهرداری کرج امکان صدور پروانه جدید وجود ندارد، اظهار داشت: در بسیاری از شهرهای دیگر هم این موضوع وجود دارد. ضروری است توسعه به شکل های دیگر اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: باید شهر به مرور خودش را بازسازی کند چرا که امکان توسعه در سطح وجود ندارد و این می طلبد توسعه در مدلی دیگر مثل بلندمرتبه سازی دنبال شود.

سرپرست شهرداری کرج خاطرنشان کرد: متاسفانه عمر مفید ساختمان ها در حال تمام شدن است، با ساختِ ساختمان های جدید و متمرکز موافقم اما باید به موضوع شهرداری الکترونیک و شهر هوشمند توجه کرده و بسترهای آن از همین امروز آماده شود. در ساختمان هایی که در آینده ساخته می شود باید به این موضوع توجه شود. ضمن آنکه به دو موضوع تمرکز زدایی و چابک سازی هم باید نگاه ویژه ای داشت.

وی گفت: ساختمان فعلی منطقه ۹ فضای زیادی دارد. در منطقه ۶ هم که بودم صحبت از کمبود جا بود اما امروز یک طبقه آن در حال آزادسازی است چراکه فضاهای کوچک و بزرگی که لزومی به استفاده نداشت، شناسایی شد.

غفاری یادآور شد: منطقه ۹ پتانسیل بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارد و می تواند علاوه بر خود منطقه، بخشی از مشکلات شهرداری کرج را هم مرتفع کند. موضوع مهم توجه به ظرفیت های منطقه، شناسایی آنها و سرمایه گذاری به هنگام است.

وی با بیان اینکه جهان چیت یکی از فضاهای خوب منطقه ۹ به شمار می رود که می شود در آن سینما ساخت و کار انتقال سینما هجرت به این فضا را انجام داد، گفت: تبدیل جهان چیت به یک فضای فرهنگی با توجه به سابقه تاریخی ای که دارد اقدام خوبی است.

غفاری افزود: موضوع مهم دیگر درباره منطقه ۹ لزوم اجرای برخی اصلاح هندسی ها در برخی تقاطع ها است، منطقه در جایی قرار گرفته که رفت و آمد به سختی در آن صورت می گیرد، ضمن آنکه دارای آشفتگی است و در برخی نقاط پیاده راه مناسبی هم ندارد.

وی تاکید کرد: مهمترین آن پل شهید حیدرخانی است، پلی که به یکی از اِلمان های زشت کرج تبدیل شده. با بی برنامگی این پل ساخته شد و بعید نیست در آینده ای نزدیک شهرت جهانی پیدا کند! باید به سمت انجام برخی اصلاح ها در منطقه حرکت کنیم.

سرپرست شهرداری کرج گفت: در خصوص مدیریت ترافیک در منطقه ۹ هم اعتقاد دارم حتما نباید با احداث تقاطع های غیرهمسطح این مشکل را حل کرد. برخی اوقات با یک اصلاح جزئی می توانیم علاوه بر مدیریت هزینه ها به روانسازی ترافیک کمک کنیم.ضروری است لیست اصلاح هندسی ها تهیه و موارد به فوریت بررسی شود.

 

محسن فراغت

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا