اجتماعیخبرخبر فوریدر شهرسیاسیویژهویژه سطح دویادداشت

آیا با تغییر شهردار کرج درد شورای شهر درمان خواهد شد؟

هیچ شهردار جدیدی نمی‌تواند وضعیت موجود را دچار تغییر و تبدیل قابل محاسبه کند بنابراین اگر بگویند به دنبال تغییر ساختار هستند چنین دیدگاهی در شرایط موجود عبث است پس در چنین شرایطی دردِ افراد و منافع اینچنینی حادث می‌شود.

به گزارش مشق صلح، تغییر و تبدیل جزء لاینفک طبیعت است اما سوال کلیدی و مهم این است با تغییر و تبدیل شهردار کرج چه آورده‌ای نصیب شورای شهر و به تبع آن مدیریت شهری و شهروندان خواهد شد؟

متاسفانه یکی از آفت‌های شهر کرج در فرآیند تغییر و تبدیلِ شهردار‌ کرج در هر دوره‌ای این بوده که به اسامی تکراری می‌رسند و پیامِ چنین تکراری این است که هیچ رویشی وجود نداشته است. درد چیست؟ درد، دردِ افراد یا درد، دردِ ساختار است؟

هیچ شهردار جدیدی نمی‌تواند ساختار موجود را تغییر دهد! هیچ شهردار جدیدی نمی‌تواند سرانه درآمد موجود را با توجه به مشکلات عمومی کشور ارتقا دهد! هیچ شهردار جدیدی نمی‌تواند وضعیت موجود را دچار تغییر و تبدیل قابل محاسبه کند بنابراین اگر بگویند به دنبال تغییر ساختار هستند چنین دیدگاهی در شرایط موجود عبث است، پس در چنین شرایطی دردِ افراد و منافع اینچنینی حادث می‌شود. نکته قابل تامل این است هر ۱۳ عضو شورای شهر کرج دوره ششم به صورت شرطی شده و عادت‌هایی که از پیش به این جماعت هم رسیده خواست و مطالبه دارند.

برای مثال می‌گویند اگر نقی به جای تقی در فلان سازمان حضور داشته باشد امنیت خاطری فراهم می‌شود، آن دیگری دغدغه این و آن را دارد، آن دیگری دغدغه دوست و رفیق دارد و آن دیگر عضو هم همین! سال‌هاست که تغییر و تبدیل شهرداران در چنین فضایی رخ می‌دهد و چنین واقعیت تلخی نیز غیر قابل کتمان است. به خودمان که نمی‌توانیم دروغ بگوئیم پس بهتر است به شهروندان هم دروغ نگوئیم!

اگر نمی‌توانیم دروغ نگوئیم اشکال نیست، حداقل معنی و مفهوم تغییر و تبدیل را خراب نکنیم! شورای شهر کرج لطفا فیلم ۱۲ مرد خشمگین را ببینند تا متوجه شوند همگی مثل هم هستیم و خواست و مطالبه‌های شبیه به هم داریم. متاسفانه نسبت به دیگی که برای‌مان جوشیده نشود بی‌تفاوت می‌شویم و ….!و

شرای شهر کرج مراقب باشند از چاله به چاه نیفتند، مراقب باشند وضعیت آتی را نسبت به وضعیت فعلی بدتر نکنند. شهردار بعدی هم بیاید باز عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف خواهند شد و این درد تکراری سال‌هاست گریبان شهر و کشور را گرفته است. تا زمانی که باب مذاکره، گفت‌و‌‌گو و مشاوره به معنی و مفهوم واقعی باز نشود آش همین آش و کاسه همین کاسه باقی خواهد ماند.

کشمکش‌های اینچنینی محصول دوستان نانی و زبانی هستند، در فضایی که فقط کافی‌ست جواب سلامی داده نشود تا شمشیر به حذف بگیریم و حکم ابد و یک روز صادر کنیم. گاه سوء تفاهمات آن‌چنان فضا را مخاطره آمیز می‌کند که برای رهایی از این فضایِ مخاطره آمیز فضای نامطلوب دیگری را خلق می‌کنیم و این خَلقی‌ست که آفت آن بلای جان همگی خواهد شد.سوال پایانی این‌که شورای شهر چه خواسته‌ای داشته‌اند که محقق نشده و چه خواسته‌ای دارند که احساس می‌کنند با شهردار بعدی محقق خواهد شد؟

 

✍️امید فراغت

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا