اقلیمخبرخبر فوریدر شهرویژهویژه سطح دو

استان البرز در آستانه آبی رنگ شدن

سرپرست مرکز اورژانس البرز گفت: از هفت شهرستان استان البرز شش شهرستان در وضعیت آبی و یک شهرستان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد.

به گزارش مشق صلح، احمد مهدوی با اشاره به تغییر رنگ بندی البرز اظهار کرد: با ادامه روند نزولی شیوع کرونا در البرز از دیروز رنگ شهرستان طالقان هم به آبی تغییر کرده و حالا به جز اشتهارد که هنوز در وضعیت زرد قرار دارد، بقیه شهرستان‌های استان آبی هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم طی چند روز آینده رنگ اشتهارد تغییر کند و با این اوصاف تمام البرز آبی شود.

وی توضیح داد: علی رغم تغییر رنگ‌ها از مردم درخواست می‌شود نسبت به تزریق دز یادآور سهل انگاری نکنند تا سلامت جامعه حفظ و خاطرات تلخ ماه‌های گذشته تکرار نشود.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تعداد تماس‌های روزانه البرزی‌ها با اورژانس توضیح داد: روزانه به طور میانگین بین ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تماس با اورژانس گرفته می‌شود.

مهدوی در پاسخ به این سوال که متوسط  زمان حضور اورژانس البرز در حوادث چقدر است، گفت: این زمان در خصوص حوادثی که در جاده و شهرهای استان اتفاق می افتد متفاوت است به طور مثال در کلانشهر کرج این زمان حدود ۱۳ دقیقه است.

سرپرست مرکز اورژانس البرز اضافه کرد: این میانگین در حوادث جاده‌ای بین ۱۶ تا ۱۷ دقیقه و در شهرهای کوچک استان بین ۱۱ تا ۱۲ دقیقه است.

این مسئول ادامه داد: هرچند این آمار در مقایسه با برخی استان‌ها در وضعیت بهتری قرار دارد ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی اظهار کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت وقوع حوادث در کوتاه ترین زمان ممکن با ۱۱۵ تماس بگیرند و از انجام عملیات امدادی بر روی مصدومان خودداری کنند.

سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی البرز در پایان گفت: نیروهای اورژانس به صورت شبانه روزی برای خدمات رسانی به مصدومان و حادثه دیدگان آماده هستند و به بهترین شکل نسبت به انجام وظیفه اقدام می‌کنند.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا