اقلیمخبرخبر فوریسیاسیویژهویژه سطح دو

استخدام ۱۰۰ هزار پرستار در دستور کار وزارت بهداشت

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جذب و استخدام ۱۰۰ هزار پرستار در راستای بهره‌گیری از نیروی انسانی توانمند در دستور کار این وزارتخانه است که تحقق این مهم بستگی به موافقت سازمان بر نامه و بودجه دارد.

به گزارش مشق صلح، عباس شیراوژن در جریان سفر به شهرستان ساوه و بازدید از زیرساخت های دانشجویی و فرهنگی دانشکده علوم پزشکی در جمع خبرنگاران، افزود: وزارت بهداشت نسبت به سایر کشورها از نیروهای توانمند و متخصصی برخوردار است که در شرایط شیوع کرونا این مهم به اثبات رسید.

وی بیان کرد: تعرفه گذاری و افزایش پرداخت‌های پرستاران یکی از راهکارهای جبران زحمات این قشر فداکار و انگیزه‌ای برای عدم مهاجرت پرستارها خواهد بود که باید مورد توجه سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد تا در این زمینه اعتبارات مطلوبی را در نظر بگیرد.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: تعریف ردیف‌های استخدامی از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت است که در این راستا جذب و استخدام ۱۰۰ هزار پرستار در کشور در دستور کار این وزارتخانه است.

شیراوژن ادامه داد: شناسایی و رفع مشکلات دانشجویان در حوزه خوابگاهی، تغذیه و همچنین ارتقای مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها نیز باید مدنظر باشد و این مهم تنها با بازدید میدانی و گفت‌وگو با دانشجویان محقق می‌شود.

وی گفت: تاسیس رشته‌های جدید از جمله رشته پزشکی در شهرستان ساوه نیاز به شورای تخصصی، ارزیابی‌ شاخص‌ها، امکانات آموزشی و درمانی و هیات علمی دانشگاه‌ها دارد که مسئولان مربوط در این زمینه باید اقدامات لازم را انجام دهند.

به گفته معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، اجرای طرح عدالت و تعالی سلامت به ویژه در شهرهای کم برخوردار، مسیر اصلی نظام سلامت را جهت‌دهی کرده و شاخص‌هایی همچون تعداد تخت بیمارستانی، پزشکان متخصص و امکانات را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

شیراوژن با اشاره به شایعه مهاجرت پرستاران از کشور بیان کرد: این مهم ناشی از تبلیغات منفی و شایعه پراکنی دشمنان بوده در حالی که برخی کشورها در تلاش‌ هستند با دلارهای نفتی کمبود نیروی انسانی خود را با تبلیغات منفی علیه ایران جبران کنند.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا