اقلیمخبرخبر فوریسیاسیویژهویژه سطح دو

بارش پراکنده و خیزش گرد و خاک در برخی نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش پراکنده و خیزش گرد و خاک طی ۲۴ ساعت آینده در برخی استان‌های کشور، از ادامه یافتن روند تدریجی افزایش دما تا روز یکشنبه در کل کشور خبر داد.

به گزارش مشق صلح، صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، طی ۲۴ ساعت آینده در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

به گفته وی، همچنین جمعه در مناطق یاد شده افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه از روز شنبه تا اواسط هفته آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست، افزود: طی سه روز آینده وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل ادامه خواهد داشت که در این مناطق موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

ضیاییان همچنین از ادامه یافتن روند تدریجی افزایش دما تا روز یکشنبه در کل کشور به ویژه سواحل دریای خزر خبر داد و این را هم گفت که از امروز تا روز شنبه شرق دریای عمان مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۳ خردادماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۱۴ خردادماه) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ خرداد ماه) اهواز با دمای ۴۶ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای  ۵ و ۶  درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا