به گزارش مشق صلح، فرزین فرشاد اظهار داشت: با گسترش کلانشهر کرج طی سالیانِ اخیر و مهاجرپذیری بالا و افزایش ترافیکِ معابر، شاهد تشدید پدیده آلودگی هوا هستیم که لزوم استفاده از حمل و نقل پاک را متذکر می شود، گرچه اقداماتِ ما در این حوزه به نسبت سایر شهرهای بزرگ همچون تهران، مشهد و اصفهان عقب تر مانده و موفق به تحقق اهداف مد نظر نشده ایم.
وی افزود: مطالعاتِ تهیه و تدوین سند چشم انداز حمل و نقل پاک در کلانشهر کرج از اواخرِ سال ۱۴۰۰ آغاز شد و این مطالعات در پنج محور و اولویت به تصویب رسیده است.
این مسئول ادامه داد: از ابتدای سال جاری و با اخذ مشاور، مطالعات فاز ۲ و اجرایی این پروژه در دست اقدام قرار گرفته است و در آینده ای نزدیک با تصویب راه اندازی ۳۰ کیلومتر مسیر تردد دوچرخه در برخی معابر اصلی همچون خیابان شهید بهشتی، بلوار ماهان، بلوار جمهوری اسلامی، بلوار سرداران و…، یک گام به توسعه حمل و نقل پاک در شهر نزدیک تر خواهیم شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در پاسخ به سوالی پیرامون منابع مالی طرح گفت: در درجه اول بر اجرای پروژه با مشارکت بخش خصوصی و بکارگیری سرمایه گذار واجد شرایط تاکید داریم که البته استفاده از منابع مالی شهرداری نیز جزو گزینه های مد نظر می باشد.
فرشاد با بیان اینکه حمل و نقل پاک بخشی از مشکلات ترافیکی و زیست محیطی شهر را کاهش می دهد و با تشویق شهروندان به ورزش و تحرک بدنی، به تقویت نشاط اجتماعی و ترویج فرهنگ ورزش منجر می شود، خاطر نشان کرد: راه اندازی مسیر تردد دوچرخه در معابر اصلی برای نخستین بار در تاریخ مدیریت شهری اقدامی تاریخی در جهت تشویق شهروندان برای استفاده از وسایل نقلیه غیردودزا برای تردد در مسیرهای درون شهری است.