خبرخبر فوریسیاسیویژهویژه سطح دو

خلاصه‌ی مهمترین اخبار مجلس در ۱۱ اردیبهشت

بررسی سوالات نمایندگان از وزیر کار/ تصویب کلیات طرح شفافیت قوای سه‌گانه/ اصلاح طرح جهش تولید دانش‌بنیان و... از جمله موضوعات خبری امروز (یکشنبه) یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مجلس است.

به گزارش مشق صلح ، جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و رسیدگی به سؤال ‌سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و تعدادی دیگر از نمایندگان و سؤال کمال حسین پور نماینده پیرانشهر و سردشت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها و… در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

در ابتدای جلسه علنی،‌ رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود گفت: شهید مطهری پرچمدار بینش نوین اسلامی در عصر حاضر بودند و می توان از ایشان به عنوان یکی از بزرگترین مجاهدان عرصه جهاد تبیین در تاریخ انقلاب اسلامی نام برد.

محمدباقر قالیباف در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه رتبه بندی معلمان پیشانی خدمت مجلس انقلابی به فرهنگیان است، گفت: از آنجا که ریل گذاری قانونی لازم برای اجرای این قانون در مجلس شورای اسلامی به انجام رسیده، انتظار می رود دولت با تسریع در تصویب مراحل نهایی اجرایی شدن قانون رتبه بندی معلمان هر چه سریع تر و در همین روزهای پیش رو به مطالبات معلمان جامه عمل بپوشانند. ان شاءالله در ادامه مسیر نیز با نظارت دقیق  بر اجرای این قانون بتوانیم در مقابل معلمان کشور سربلند باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در صحن علنی مجلس،‌ به این سوال سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و ۱۶ نماینده دیگر پاسخ داد که چرا اکثر انتصابات معاونین و مدیران وزارتخانه و روسای سازمان‌ها از افراد خارج از وزارتخانه هستند؟

حجت الله عبدالملکی با تأکید بر اینکه بیش از ۸۰ درصد انتصابات از افراد مشغول به کار در این وزارتخانه بودند، گفت: دو اتفاق مهم در انتصابات رخ داد؛ یکی اینکه مدیران جوان تر شده و اینکه افزایش سطح دانش و تخصص را شاهد بودیم. میانگین سن مدیران ۵.۵ سال کاهش پیدا کرد و ۵۰ درصد سطح دانش افزایش یافت. بر این اساس نگاه ما به انتصابات سیاسی نبوده است.

بعد از توضیحات عبدالملکی، موسوی لارگانی نماینده فلاورجان گفت که از پاسخ های وزیر قانع نشده است و این سوال به رأی مجلس گذاشته شود. نمایندگان نیز با ۱۳۲ رأی موافق، ۱۰۱ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ رأی، قانع شدنخود از پاسخ های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اعلام کردند.

در ادامه کمال حسین‌پور عضو کمیسیون عمران ضمن طرح سوال خود در خصوص چرایی ضعف در عملکرد سازمان بهزیستی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمان رای اعتماد وعده داد که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از معلولان و اقشار آسیب پذیر برنامه دارد، اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و وضعیت جامعه هدف این نهاد تغییری نداشته است.

در پاسخ به این سوال هم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری با اقدام انقلابی مجلس شورای اسلامی بودجه بهزیستی حدود ۴۷ درصد افزایش یافته که هدیه‌ای به جامعه هدف این نهاد یعنی معلولین، زنان سرپرست خانوار و اقشار آسیب‌پذیر به شمار می‌رود، افزود: بنده این نوید را می‌دهم که امسال سال خوبی برای جامعه هدف سازمان بهزیستی خواهد بود و با افزایش اعتبارات این سازمان می‌توانیم گام‌های خوبی در این حوزه برداریم.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر پس از استماع توضیحات عبدالملکی در خصوص عملکرد سازمان بهزیستی از به رای گذاشتن سوال خود منصرف شد.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا