خبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

۷ پله‌ ارتقا رتبه ایران در شاخص جهانی نوآوری

رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ارتقای ۷ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی نوآوری خبر داد و گفت: هرساله نزدیک به ۱۳۰ کشور جهان براساس حدود ۸۰ شاخص در حوزه‌های مختلف اقتصادی و علمی رتبه‌بندی می‌شود و در یک سال گذشته رتبه ایران از پله ۶۷ به ۶۰ ارتقا یافت.

به گزارش مشق صلح، سید محمدعلی میرطاهری اظهارداشت: ایران در شاخص سرانه علایم تجاری ثبت شده در کشور رتبه یک، در شاخص سرانه طرح‌های صنعتی ثبت شده در کشور رتبه ۱۴، در شاخص سرانه اختراعات ثبت شده در کشور رتبه هفت و در شاخص سرانه درخواست‌های ثبت اختراع تحت سیستم PCT، رتبه ۴۴ را به دست آورده است.

وی خاطرنشان کرد: هرگاه سخن از دارایی به میان می‌آید ناخودآگاه ذهن انسان به سمت مصادیق عینی مالکیت همچون پول، زمین و کالا سوق پیدا می‌کند، این در حالی است که در دنیای امروز نوع دیگری از مالکیت مورد توجه قرار گرفته است که به مراتب از دارایی‌های ملموس پر اهمیت‌تر بوده و از آن با عنوان مالکیت فکری یاد می‌شود.

میرطاهری با بیان اینکه به طور سنتی دارایی‌های فیزیکی بخش عمده‌ای از دارایی‌های صاحبان کسب و کارها و صنعتگران محسوب و تا حد زیادی به عنوان عامل رقابتی در بازار در نظر گرفته می‌شوند، گفت: در چند دهه اخیر علم و دانش و در سایه آن تکنولوژی، مسیر تحول صنعت را تحت تاثیر قرار داده و جنبه‌های جدیدی در آن ایجاد کرده است.

رئیس مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه مالکیت‌های نامحسوس در حال تبدیل شدن به موضوع ارزشمندتر از دارایی‌های عینی هستند، اظهارداشت: مرکز مالکیت معنوی ۷۰ اقدام مهم و اساسی در یک سال اخیر انجام شده است.

وی با اشاره به موضوع شعار سال افزود: تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین روح تازه‌ای در کالبد اقتصاد کشور دمید.

رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهارداشت: در یک سال اخیر، کارگروه ویژه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل شد و میز خدمت برای فعالان اقتصادی در حوزه دانش بنیان ایجاد شد همچنین طبق مصوبه‌ای از هیات مقررات زدایی مقرر شد تا اتصال الکترونیک میان مرکز فناوری‌های ریاست جمهوری و مرکز مالکیت معنوی برقرار شود تا معرفی شرکت‌های دانش بنیان به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تسریع و ارایه خدمات تسهیل شود.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا