اقلیمخبرخبر فوریعکسویژهویژه سطح دو

رضوانی: هدف ما ارتقای نشاط اجتماعی و بهبود سرانه رفاهی است

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرج گفت: هدفگذاری احداث ۳ پارک محله ای در هر یک از مناطق ده گانه در سال جاری، نهضتی جهادی در جهت ارتقای نشاط اجتماعی و بهبود سرانه رفاهی است.

به گزارش مشق صلح، غلامرضا رضوانی الوار اظهار داشت: جلسات جانمایی پارک های محله ای مصوب در بودجه امسال در حال برگزاری است و هر یک از مناطق ده گانه مکلف به پیشنهاد و معرفی زمین های مناسب در حداقل ۳ نقطه ای که به لحاظ سرانه های رفاهی و سرانه فضای سبز در شرایط کم برخوردارتری قرار دارند، می باشند، ضمن اینکه بخشی از این فرایند نیز صورت پذیرفته است.

به گفته وی، هدفگذاری اولیه شهرداری کرج احداث و بهره برداری تعدادی از پارک های محله ای مصوب تا خردادِ ۱۴۰۱ است تا شهروندان در عرصه اقدام و عمل شاهد به ثمر نشستن یکی از وعده هایِ شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در جهت تحقق سیاست محله محوری، محرومیت زدایی و ارتقای نشاط اجتماعی باشند که یقیناً در جامعه شیرینی و حلاوت ایجاد می نماید.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج اظهار کرد: بعضاً رضایتمندی که احداث پارک های محله ای یا سرای محله در شهروندان ایجاد می نماید، به مراتب بیشتر از صرف هزینه و اعتبار برای ساختن پل ها و تقاطعات غیرهمسطح می باشد و از این جهت، تاکید بر احداث ۳۰ پارک محله ای در سالِ جاری، علاوه بر آنکه اتفاقی نو و رکوردی تازه محسوب می شود، به عنوان اقدامی ماندگار و جهادی در تاریخ مدیریت شهری ثبت و ضبط خواهد شد.

رضوانی الوار ادامه داد: همچنین آمادگی داریم تا در صورتی که هر یک از مناطق ده گانه شهرداری کرج در بحث معرفی زمین های مناسب جهت احداث پارک محله ای تکاپوی بیشتری داشته و موفق به معرفی بیش از سه نقطه شوند، اعتبار مورد نیاز در متمم بودجه لحاظ شده و در جهت پاسخگویی به نیازهای شهر و مطالبات شهروندان عملیاتی گردد.

وی عنوان کرد: اینکه پارک های محله ای مد نظر جهت احداث متحدالشکل خواهند بود یا خیر و اینکه چه امکانات و تجهیزاتی در آنها نصب خواهد شد، مواردی هستند که به مرور در جلسات مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرند اما یقیناً تلاش می کنیم تا فعالیتی در خورِ شأن شهروندان گرامی رقم بخورد و در گام نخست تمرکز بر جانمایی زمین ها استوار شده است.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا