اقلیمخبرویژهویژه سطح دو

تشکیل کمیته‌‌ی رفع فقر مطلق در استان البرز

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم رفع فقر مطلق و ایجاد عدالت اقتصادی در جامعه است، افزود: کمیته های متناظر شهرستانی رفع فقر مطلق در استان البرز تشکیل شود.

به گزارش مشق صلح، مرتضی ولی پوری در کارگروه استانی رفع فقر مطلق اظهار کرد: پیرو ابلاغ  و دغدغه رئیس جمهور در خصوص فقرزدایی در جامعه در استان البرز اولین جلسه هماهنگی  در این خصوص با حضور دستگاه‌های اجرایی ذی ربط صورت گرفت .

وی افزود: افرادی  هستند که حتی تحت پوشش کمیته امداد و یا تحت پوشش بهزیستی نیستند و توانایی اداره‌کردن زندگی خود را هم ندارند و فاقد کد شناسایی هستند و در این خصوص خلاء هایی وجود دارد.

ولی پوری اضافه کرد: هر چند آمار دقیقی از این افراد در استان در دسترس نیست و قرار است برای نخستین بار این افراد شناسایی و ساماندهی شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: مجریان و دست اندرکاران، خانواده‌های فقیری را که زیر پوشش هیچ ارگان و سازمانی قرارندارند را شناسایی کنند.

وی تصریح کرد: به لحاظ اهمیت موضوع فرمانداران شهرستان های تابعه استان کارگروه متناظر را در شهرستان های تابعه در بازه زمانی کوتاه برگزار نمایند.

وی با بیان اینکه رفع فقر می تواند از آسیب های اجتماعی جلوگیری نماید، افزود: در زمینه شناسایی جامعه هدف، فرمانداران شهرستان های تابعه استان باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، خیریه ها، بسیج و…. استفاده نمایند تا بتوانیم به سوی ریشه کن کردن فقر مطلق در استان گام برداریم.

وی افزود: استان البرز با توجه به مهاجر پذیر بودن متفاوت با سایر استان‌های کشور است و متاسفانه از نظر جمعیتی در استان کم نیستند، از این رو با صحت سنجی و جلسات متعدد با دستگاههای ذی ربط با استفاده از ظرفیت تمامی سازمان ها، نهادها، گروه ها و کار شناسایی و راستی آزمایی به سرعت انجام شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز ضمن تاکید بر برنامه های ابلاغی  دستور العمل اجرایی برنامه مقابله با فقر مطلق اظهار داشت: مردم نیز در شناسایی جامعه  با در اختیار قرار دادن آمار و اطلاعات نقش بسزایی دارند.

ولی پوری در خصوص راستی‌آزمایی افراد معرفی شده نیز تصریح کرد: بدین منظور لازم است جلسات متناظر این کارگروه با محوریت فرمانداران در همه شهرستان ها برگزار گردد تا اطلاعات دقیق و متقن و کامل بدست آید.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با تاکید بر برگزاری جلسات هفتگی در شهرستان ها و ارسال گزارش به کارگروه استانی تصریح کرد: با سرعت بخشی در اجرای برنامه مقابله با فقر مطلق دست اندرکاران این طرح در کشور پیشتاز باشند.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا