خبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

نشست پوتین _ زلنسکی فعلا روی هوا!

نمی‌کند. پس از حمله روسیه به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه، هر دو طرف مذاکراتی را برگزار کرده‌اند اما تاکنون هیچ پیشرفت و توافقی حاصل نشده است.

به گزارش مشق صلح، روسیه امروز اعلام کرد که مذاکرات صلح با اوکراین به اندازه کافی برای نشست بین رهبران دو کشور پیشرفت نکرده و موضع مسکو درخصوص وضعیت کریمه و دونباس “بدون تغییر” باقی می‌ماند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر مدینسکی، رئیس هیئت مذاکره‌کننده روسی در تلگرام گفت: پیش‌نویس این توافق هنوز آماده نیست. من بارها و مجدد تکرار می‌کنم که موضع روسیه درخصوص کریمه و دونباس تغییری نمی‌کند.

پس از حمله روسیه به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه، هر دو طرف مذاکراتی را برگزار کرده‌اند اما تاکنون هیچ پیشرفت و توافقی حاصل نشده است.

مدینسکی گفت که اوکراین “رویکرد واقع‌بینانه‌تری” را در مذاکرات صلح از خود نشان داده است.

وی افزود که اوکراین آماده است تا “بی‌طرفی” خود را در رابطه با نداشتن تسلیحات هسته‌ای اعلام کند.

این رئیس هیئت مذاکره‌کننده روسی اشاره کرد که تاکنون “هیچ پیشرفتی” حاصل نشده است اما افزود: سوالاتی درخصوص کریمه و همچنین دونباس مطرح می‌شود؛ منطقه‌ای که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در ماه فوریه استقلال آن را به رسمیت شناخت. در این رابطه موضع مسکو تغییری نمی‌کند.

ولادیمیر مدینسکی گفت که او مثل دیوید آراخامیا، مذاکره کننده اوکراینی “خوش‌بینانه” به قضیه نگاه نمی‌کند؛ مذاکره کننده‌ای که به تلویزیون اوکراین روز شنبه اعلام کرد که پیش‌نویس توافق به حد کافی پیشرفت داشته است تا رئیس جمهوری روسیه با همتای اوکراینی خود دیدار کند.

وی افزود که مذاکرات از طریق ویدئوکنفرانس در روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا