خبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

تصویب افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل دستمزد کارگران

 حداقل دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱ بیش از تورم تعیین شد.

به گزارش مشق صلح،  با توجه به تصویب افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل دستمزد در نشست امروز شورای عالی کار و رسیدن آن به چهار میلیون و ۱۷۹ هم هزار تومان، مبلغ دستمزد روزانه و حق اولاد کارگران هم مشخص شد.

از ابتدای سال آینده حداقل مزد روزانه برای کلیه کارگران مشمول قانون کار اعم از قرارداد دایم یا موقت، ۱۳۹ هزار و ۲۹۹ تومان تعیین شد. این میزان قبلاً ۸۸ هزار و ۵۰۰ تومان بود. پایه سنوات نیز برای کارگرانی که حداقل یک سال سابقه کار داشته باشند، ۲۱۰ هزار تومان تعیین شد.

میزان افزایش سایر سطوح مزدی که تا پیش از این ۲۶ درصد مزد مبنا یا مزد ثابت بود با تصمیم شورای عالی کار به ۳۸ درصد افزایش رسید که می توان از آن به عنوان مصوبه مهم شورا یاد کرد. این بند مختص کارگرانی است که مشمول طرح طبقه بندی مشاغل هستند. همچنین حق اولاد برای کارگران دارای یک فرزند ۴۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان و برای دو فرزند  ۸۳۵ هزار و ۷۹۵ تومان شد. مبلغ حق اولاد، سه برابر مزد روزانه است.

مبلغ کمک هزینه مسکن که پیش از این ۴۵۰ هزار تومان بود با مصوبه امروز شورای عالی کار به ۶۵۰  هزار تومان و بن خواربار از ۶۰۰ هزار تومان به ۸۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

لازم به ذکر است که حق مسکن تنها آیتم بسته مزد کارگران به شمار می رود که برای اجرا باید به تصویب هیأت وزیران برسد.

 

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا