اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

البرز منتظر سیر نزولی کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: البرز پیک ششم را پشت سرگذاشته و باید امیدوار باشیم طی روزهای آتی سیر نزولی ابتلا آغاز شود.

به گزارش مشق صلح، جواد معظمی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: از حدود یک هفته قبل شرایط البرز از لحاظ تعداد بیماران بستری و مبتلایان در وضعیت نسبتا ثابتی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با این وضعیت می‌توان گفت البرز پیک ششم را پشت سرگذاشته و باید امیدوار باشیم طی روزهای آتی سیر نزولی ابتلا آغاز شود.

معظمی با تاکید بر اینکه این شرایط نباید باعث سهل انگاری مردم شود، گفت: حدود ۸۰ درصد از بستری‌ها و فوتی‌های این موج، بیماران زمینه‌ای یا کسانی هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز ابراز کرد: به همین دلیل اگر فردی در خانواده بیمار قلبی، مبتلا به سرطان، فرد مسن، دارای فشار خون و کسی که به هردلیل موفق به تزریق واکسن نشده دارد، باید یا از دیدار او خودداری کند و یا در زمان ملاقات ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کند.

این مسئول گفت: افرادی که در خانواده بیمار زمینه‌ای دارند، باید چندین برابر بیش از سایرین نسبت به رعایت پروتکل‌ها و تزریق واکسن حساسیت به خرج دهد.

معظمی در پاسخ به گلایه مردم در خصوص کمبود واکسن برکت اضافه کرد: گاهی پیش می آید که دسترسی به نوع خاصی از واکسن با مشکلاتی مواجه شود و این مسئله فقط محدود به البرز نیست و کشوری است.

وی ادامه داد: جای هیچ نگرانی وجود ندارد و مردم برای تزریق دز سوم می‌توانند از واکسن‌های جایگزینی که کارشناسان در مراکز تجمیعی معرفی می‌کنند، استفاده کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تعدادی از مراکز تجمیعی در شیفت صبح و تعدادی در شیفت عصر فعال هستند و افراد شاغلی که فرصت تزریق واکسن در زمان کاری را ندارد می‌توانند بعداز ظهرها به مراکز معرفی شده مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا