اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

بافت فرسوده در البرز بی داد می کند

استاندار البرز با اشاره به وجود بخش زیادی بافت فرسوده شهری و روستایی در این استان گفت: انتظار می رود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تسریع در بازسازی این بافت ها در البرز ورود کند.

به گزارش مشق صلح، مجتبی عبداللهی در آیین افتتاح ۴۵۴ واحد مسکونی و کلنگ زنی ساخت ۴۰۰ واحد دیگر در منطقه گرمدره کرج افزود: بافت های فرسوده اهمیت ملی و محلی دارد و باید هرچه سریع تر نسبت به بازسازی ونوسازی این بافت ها در البرز اقدام کرد.

استاندار البرز گفت : تامین خدمات در کنار بهسازی بافت های فرسوده شهری البرز مهمترین نکته برای ترغیب مردم به مشارکت در بهسازی این بافت ها به شمار می رود.

وی اظهار داشت : اشتغال روستائیان نیز  از مباحث مهمی است که باید بنیاد مسکن انقلاب  اسلامی در کنار سایر دستگاه های اجرایی به آن اهتمام ورزد چرا که تامین امکانات و اشتغال موجب پیشگیری از مهاجرت به شهرها می شود.

استاندار البرز افزود : بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی  ماموریت اساسی و پایه ای دارد که تامین مسکن محروم یکی از وظایف ذاتی این نهاد انقلابی تعریف شده است.

وی  عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را  قابل ستایش دانست و گفت: بنیاد مسکن در پیگیری سیاست های دولت سیزدهم می تواند نقش بزرگی را ایفا کند.

وی با اشاره به هدفگذاری ساخت چهار میلیون واحد مسکونی توسط دولت سیزدهم طی چهار سال آینده در کشور بیان داشت : استان البرز آماده است تا فراتر از تعهد خود در این زمینه گام های بلند بردارد.

عبداللهی تاکید کرد: ساخت خانه های مقاوم و بالای عمر ۱۰۰ سال باید هدفگذاری شود تا سرمایه های ملی به هدر نرود.

آیین افتتاح ۴۵۴ واحد مسکونی با حضور سیدصولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور و اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گرمدره کرج برگزار شد.

استان البرز بیش از ۲ هزار هکتار بافت فرسوده شهری دارد.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا