اجتماعیخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

ضرورت ارتقای عزت نفس مددجویان از طریق خودکفایی و توانمندسازی

رئیس هیات امنای کمیته امداد بر ضرورت ارتقای عزت نفس مددجویان از طریق توانمندسازی و خودکفایی آنان تاکید کرد.

به گزارش مشق صلح، آیت الله محسن کازرونی در همایش مدیران ستادی و اجرایی کمیته امداد استان تهران با ذکر روایتی از رسول اکرم (ص) گفت: اصل سخاوت این است که انسان از خیر و مال خودش برای دیگران ببخشد.

وی با بیان اینکه گشاده‌دستی، انسان را به صدها خیر دیگر می‌رساند، افزود: سخاوت فقط یک خوبی نیست بلکه هزاران خوبی است؛ سخاوت گاهی از جان است، مانند شهدای گرانقدر در طول تاریخ که سخی‌ترین انسان‌ها بودند و گاهی با مال است که وظیفه همه ماست.

رئیس هیات امنای کمیته امداد بیان کرد: عزت نفس خیلی بهتر از سخاوت مال است، اما سخاوت نفس و اینکه چشم‌داشتی به ثروت و موقعیت دیگران نداشته باشیم، خیلی بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: ما موظف هستیم کسانی که تحت حمایت کمیته امداد هستند در عین حال که نیازشان برطرف می‌شود، عزت نفس آنها را هم حفظ کنیم.

آیت‌الله کازرونی افزود: کمیته امداد باید در خدمت‌رسانی تلاش کند تا به کرامت افراد لطمه‌ای وارد نشود.

رئیس هیات امنای کمیته امداد با اشاره به اینکه خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت در رأس اهداف این نهاد است، گفت: ۳۰ درصد اشتغال کشور را کمیته امداد شکل می‌دهد و این خیلی مهم است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما میزان اشتغال و خودکفایی مددجویان را بالاتر ببریم، یقینا در ارتفای عزت نفس آنان موفق خواهیم بود.

آیت‌الله کازرونی خاطرنشان کرد: اهل سخاوت بودن، کلام خوب داشتن و صبر در سختی‌ها، حسن خلق و مدارا با مردم از الزامات امدادرسانی به نیازمندان به شمار می‌رود.

 

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا