خبر

نمایشگاه گروهی هنرکده کاندینسکی برگزار شد

دنیای هنر، به عنوان دنیای وسیعی است که هر هنرمندی می‌تواند به فراخور تفکر و توانایی خود از شاخه‌های مختلف آن بهره‌منده شود، و ایدههای مختلف خلق کند.

به گزارش مشق صلح، نمایشگاه گروهی هنرکده کاندینسکی روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرد این نمایشگاه میزبان 41 اثر از 19هنرمند است، و امکان بازدید با رعایت پروتکل ‌های بهداشتی تا 30 آذرماه برای عموم آزاد است.

این نمایشگاه درطبقه دوم گالری مجتمع هارمونی برگزار و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در این مکان الزامی است.

مجموعه فرهنگی هنری وگردشگری هارمونی تا سی آذرماه سال جاری (سه شنبه ساعت ۱۰ تا 19 ) در محل طبقه اول گالری هارمونی به نشانی اتوبان تهران کرج بعد از اندیشه محدوده میدان استاندارد، میزبان هنرجویان و دوست داران هنر خواهد بود. این گالری روزسه شنبه مقارن با شب یلدا آیین پایانی ومعرفی هنرمندان برگزیده را خواهد داشت.

گفتگو با حدیث نبی، نقاش مدرس دانشگاه و مربی هنرکده کاندینسکی

حدیثه نبی مدرس دانشگاه و مربی موسسه آموزشگاه کاندیسکی اظهار کرد: با هدف ایجاد انگیزه  برای هنرجویان و ایجاد ارتباط با مخاطبان جوامع هنری  و برای ارتقاء هنر ایننمایشگاه را برگزار کردیم وانگیزه ما از برگزاری این نمایشگاه  فروش آثار برتر خلق ایده های جدید و آشنایی با سلایق و نیازهای مخاطبان و ایجاد ارتباط کلام و زبان بصری هنر با  مردم است.

وی افزود: .بنده  ۱۷ سال است که آموزشگاه دارم و از کودکی کار نقاشی کشیده ام و در حال حاضر در آموزشگاه ها و دانشگاه مشغول تدریس هستم وسعی دارم با ایجاد این نمایشگاه  آثار هنری را برای عرضه در اختیار عموم مردم قرار دهم.

این مدرس  رشته هنر تصریح کرد: بزرگترین اهداف این نمایشگاه این بود که ما در رده های سنی مختلف از ۱۴ سال به بالا آثار هنرجویان راهدفمند کنیم و فعالیت هنری حساس تر و دقیقتر انجام دهند وتصمیم داریم سالی یکبار نمایشگاه برگزار می کنیم.

حدیث نبی گفت : کارهنری موجب می شود که دیدگاه ادمیان عوض شود و آگاهی و معرفت انسانی با انجام کار هنری ارتقا یابد، درخواست من از  مسئولین این است که بیشتر از هنرمندان حمایت کنند و ابزار و مواد نقاشی  واقعا گران است و همیشه افرادی وجود دارند که توانایی و مهارت دارند اما تهیه ابزار برای افرادهنرمند امکانپذیر نیست و با مشکل روبروهستند، لذا حمایت مسولان از اهل قلم وهنر می تواند منجر به خلق آثار هنری با ایده های جدید در زمینه های مختلف شود و در رفع مشکلات فرهنگی جامعه راهگشا باشد.

گفتگو با سیده سحر احمد پور نقاش هنرکده کاندینسکی

سیده سحر احمد پور هنرمند نقاش که مدت زمانی وارد عرصه نقاشی شده است و آثار او همیشه مورد استقبال عده‌ای از اهالی هنر بوده از هنرمندان نقاشی هنرکده کاندیسکی است که در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گروهی  گفت: هنرمندی که وارد عرصه هنر و به ویژه نقاشی می شود باید واقعاعلاقمند باشد و با عشق کار کند چرا که کار نقاشی تمام وقت و انرژی رااز هنرمند گرفته و در نهایت حمایتی هم از وی نمی شود.

وی افزود: تمام آثار ما شامل 41 اثر از 19 هنرمند می باشد که در معرضدید عموم قرار داده ایم و سبک نقاشی ها عموما هایپر رئال، رئال ، فتورئال و با استفاده از تکنیک های پاستل گچی ، رنگ و روغن ، مداد رنگی وسیاه قلم است.

این هنرمند نقاش ضمن تشریح فعالیتهای نمایشگاه اشاره کرد: ایننمایشگاه تا شب یلدا ادامه دارد و تعداد اثر هر هنرمند متفاوت است ومعمولا یک هنرمند یک اثر تا چند اثر در نمایشگاه دارد.

احمدپور در خصوص خلق نقاشی گفت: یک هنرمند تمام آثار را با روح خود خلق می کند هر اثری که در نقاشی دیده می شود در روح و ذهن نقاش است و آن را به تصویر می کشد.

سحر احمد پور ادامه داد : متاسفانه ابزارهای هنرمندان گران است وامیدواریم که قیمت ها مناسب شود چون آثار بیشتری می توانیم خلق کنیم و موادی که استفاده می کنیم با کیفیت بهتر خواهد بود.

این هنرمند نقاشی اظهار کرد، هنرمندی که وارد عرصه هنر و به ویژه نقاشی می شود باید واقعا علاقمند باشد و با عشق کار کند چرا که کارنقاشی تمام وقت و انرژی را از هنرمند گرفته و در نهایت حمایتی هم از وی نمی شود.

منبع: روابط عمومی دانشگاه آزاد

 

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا