اقلیمخبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

موج ششم کرونا در کمین است

استاندار البرز با اشاره به شیوع جهانی سویه «اومیکرون » گفت: این سویه در چندین کشور آغاز شده و ايران نيز در معرض خطر موج ششم شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

به گزارش مشق صلح، مجتبی عبداللهی در حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا که  به ریاست رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود:  حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست و ضرورت دارد که رعایت دستورالعمل های بهداشتی با جدیت صورت گیرد.

وی ادامه داد: بازدید های سرزده از بیمارستان های استان البرز  شده و باید روند خدمات رسانی به مردم متحول شود.

استاندار البرز گفت: در بیمارستان های این استان با نگرش جدید و عزم جدی می توان شرایطی را فراهم کرد که با امکانات فعلی نیز مردم خدمات بهتری را بگیرند.

وی افزود: شرایط و زیرساخت های بیمارستان های استان البرز برای کادر بهداشت و درمان نیز باید ارتقا یابد تا رسیدگی بهتری به بیماران داشته باشند و دانشگاه علوم پزشکی البرز مکلف است که برنامه پنج ساله با برش های سالانه خود را تهیه کرده و ارایه دهد.

عبداللهی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان باید در خصوص ارتقا سرانه های تخت بیمارستانی و سایر نیازهای خود اقدام کند و در این زمینه برنامه داشته باشد.

استاندار البرز گفت: دانشگاه علوم پزشکی البرز باید پیرو مذاکراتی که با وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی  داشتیم، در راستای ایجاد یک بیمارستان یک هزار تختی در البرز پیگیر باشد و تمام دستگاه های استان باید به وظایف خود آگاه باشند و زیرساخت های حوزه خود را با همفکری، خردجمعی و انسجام، تقویت کنند.

همچنان توصیه کارشناسان استان البرز به مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، رعایت فاصله اجتماعی، تزریق واکسن کرونا، ‌استفاده از ماسک و شستن مکرر دست‌ها است.

اکنون ۲ شهرستان تابعه البرز زرد و پنج شهرستان دیگر آبی کرونایی هستند.ق

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا