اقلیمخبر فوریویژهویژه سطح دو

محلات کم برخوردار در اولویت توزیع آسفالت قرار دارند

شهردار کرج گفت: لکه گیری و آسفالت معابر و کوچه‌های محلات کم برخوردار در اولویت قرار گرفته و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، بخشی از آن تا پایان سال انجام می‌شود.

به گزارش مشق صلح، مصطفی سعیدی سیرائى با اشاره به اینکه نهضت آسفالت در مناطق کرج با اولویت محلات کم برخوردار ادامه دارد، اظهار کرد: هر چند عدم عرضه قیر در بورس و برودت هوا اجرای عملیات آسفالت را با مشکلاتی مواجه کرده ولی شهرداری وظیفه دارد به مطالبه شهروندان در این خصوص پاسخ درستی بدهد.

وی با بیان اینکه اولویت‌ها برای انجام عملیات آسفالت در مناطق مختلف شهر احصاء شده، ادامه داد: هنوز در برخی محلات کم برخوردار شهر شاهد کوچه‌های فاقد آسفالت هستیم که این وضعیت به هیچ وجه زیبنده شهروندان کرجی نیست.

وی ابراز کرد: لکه گیری و آسفالت معابر و کوچه‌های محلات کم برخوردار در اولویت شهرداری قرار گرفته و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، بخشی از آن تا پایان سال انجام می‌شود.

شهردار کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر ضرورت همکاری شهروندان برای مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: با توجه به جمع آوری سبدهای زباله از مقابل واحدهای مسکونی، از شهروندان تقاضا می‌شود زباله‌های خود را در زمان تعیین شده در مقابل منزل خود قرار دهند.

سعیدی توضیح داد: همچنین از شهروندان درخواست می‌شود اگر به دلایل مختلف ناچارند زباله‌های خود را در ساعات روز از منزل خارج کنند، حتما آنها را در سطل‌های زباله مکانیزه بیندازند و از قرار دادن پسماندهای خود در کنار درخت و گوشه خیابان خودداری کنند.

وی اضافه کرد: اگر هر شهروند در رعایت زمان خروج زباله‌های مسکونی – تجاری – اداری و… وظیفه خود را درست و به موقع انجام دهد، حرکت این چرخه متوقف نمی‌شود و می‌توان کم‌کم امیدوار بود که زباله‌ای در گوشه‌ کوچه و خیابان باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به طرح جدید شهرداری برای مدیریت بهتر پسماند گفت: بنا شده یکی از مناطق ۱۰گانه به عنوان پایلوت انتخاب شود و برای مدتی زباله‌های ساکنان آن به صورت یک روز در میان جمع شود.

شهردار کرج توضیح داد: اگر این طرح اثر بخشی مناسبی داشته باشد، در آینده در تمامی مناطق اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به گلایه برخی از شهروندان در خصوص عملکرد سامانه ۱۳۷ توضیح داد: به دنبال رفع نواقص این سامانه هستیم و به سمتی پیش می‌رویم که رضایت شهروندان از عملکرد این مجموعه افزایش یابد.

سعیدی سیرائی همچنین به برنامه ریزی برای برگزاری آزمون برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری کرج گفت: هر چند بخشنامه جذب این نیروها منوط به تامین اعتبار لازم برای پرداخت دستمزدو … است ولی به دنبال برگزاری آزمون برای تبدیل وضعیت آنها هستیم.

وی با بیان اینکه شهرداری کرج هم مانند بسیاری از شهرداری‌های بزرگ کشور با مشکل مازاد نیرو مواجه است، گفت: در بهترین حالت، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد نیروهای شهرداری مازاد هستند که ماهیانه مبلغ زیادی برای پرداخت حقوق و مزایای آنها هزینه می‌شود.

وی توضیح داد: تمرکز شهرداری باید به سمت افزایش کارآیی و اثربخشی نیروهای خود باشد و آموزش مستمر در تحقق این هدف نقش به سزایی دارد.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا