خبر فوریویژهویژه سطح دو

ایران یک گام تا جام‌جهانی

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی ۳ بر صفر مقابل سوریه، تنها به یک پیروزی دیگر برای صعود به جام جهانی قطر نیاز دارد.

به گزارش مشق صلح، در هفته ششم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در آسیا، تیم ملی ایران و سوریه از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه ملک عبدالله دوم اردن برگزار شد و با ۳ گل به نفع شاگردان اسکوچیچ تمام شد.

سردار آزمون در دقیقه ۳۳، احسان حاج‌صفی در دقیقه ۴۲ و علی قلی زاده در دقیقه ۸۹ برای تیم ملی ایران گلزنی کردند.

دراگان اسکوچیچ به دلیل اینکه در بازی قبلی برابر لبنان با کارت قرمز داور روبرو شد، در این دیدار غایب بود.

با این پیروزی تیم ملی فوتبال ایران ۱۶ امتیازی شد و در صدرجدول قرار گرفت و در صورتی که در دیدار آینده خود، عراق را در تهران شکست دهد به جام جهانی قطر صعود خواهد کرد. سوریه هم با دو امتیاز در قعر جدول گروه جا خوش کرده است.

 

در دقیقه ۴۳ ضربه محمود المواس از پشت محوطه جریمه به دیرک دروازه تیم ملی ایران برخورد کرد و راهی به دروازه نیافت.

 

در دقیقه ۸۹، علی قلی‌زاده از سمت چپ زمین سوریه نفوذ کرد و تمام بازیکنان سوریه را کنار زد و به راحتی دروازه این تیم را برای سومین بار باز کرد.

ترکیب ایران: امیر عابدزاده، صادق محرمی، احسان حاج صفی (کاپیتان) (میلاد سرلک ۶۶)، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی (اللهیار صیادمنش ۸۰)، امید نورافکن، احمد نوراللهی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده و سردار آزمون (مهدی قایدی ۹۰).

ترکیب سوریه: خالد الحجی عثمان، عمرو میدانی، عمرو جنیات (محمود ریحانه ۴۶)، عمر السومه (کاپیتان)، محمود المواس، ثائر کروما، احمد الاشقر (کارت زرد) (محمد المرمور ۷۲)، خالد کرد اوغلی (محمود الباحر ۴۶)، فهد الیوسف، محمد العنز و موید الخولی.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا