اقلیمخبرخبر فوریسیاسیویژهویژه سطح دو

البرز نیازمند توجه ویژه

طی سالیان گذشته استانداران زیادی به البرز آمدند و رفتند و تعویض استاندار یعنی عدم ثبات مدیریت که ضرر فراوانی دارد.

به گزارش مشق صلح، آیت‌الله حسینی همدانی در جلسه با وزیر کشور تأکید بر اینکه نظام مسائل استان از جهات مختلف قابل‌اعتنا و توجه است، تصریح کرد: البرز طی سالیان گذشته صرفاً زیر سایه تهران بوده و متأسفانه از زیرساخت‌های کافی برخوردار نمی‌باشد.

وی در ادامه بابیان اینکه بیش از ۱۱ سال از استان شدن البرز می‌گذرد، تصریح کرد: طی سالیان گذشته استانداران زیادی به البرز آمدند و رفتند و تعویض استاندار یعنی عدم ثبات مدیریت که ضرر فراوانی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه مرکز باید توجه بیشتری به البرز داشته باشد، عنوان کرد: تمامی استان‌ها بعد از تأسیس به‌طور رسمی یک آورده اولیه برای ایجاد زیرساخت‌ها دارند اما متأسفانه البرز از این آورده برخوردار نبوده لذا باید در بودجه‌ریزی به آن توجه بیشتری شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر توجه به سند توسعه استان، اظهار داشت: اولین کاری که استاندار جدید باید پیگیری کند تکمیل سند توسعه استان است تا این سند ملی شکل واقعی‌تری به خود گیرد.

وی بابیان اینکه تکمیل سند توسعه استان باید مبتنی بر داده‌ها و اطلاعات دقیق باشد، بیان داشت: اگر به این موضوع با توجه کافی پرداخته نشود خروجی لازم را برای استان نخواهد داشت.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه گستره نظام مسائل استان بسیار زیاد است، یادآور شد: متأسفانه البرز با مشکلات عدیده‌ای چون حاشیه‌نشینی قریب به یک‌سوم آن مواجه است اما با توجه و پیگیری این مشکلات قابل‌رفع و حل می‌باشد و الحمدلله این توان در دولت جدید دیده می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه البرز از آورده‌ها و داشته‌های بسیاری برخوردار است، عنوان کرد: اما متأسفانه امروز استان در بعضی امور از بعضی مناطق کم برخوردار کشور هم عقب‌تر است.

وی بابیان اینکه جامعه دانش‌آموزی البرز از جمعیت برخی استان‌های کشور بیشتر است، گفت: جمعیت یکی از شهرستان‌های البرز به‌اندازه تمام جمعیت یک استان است اما در منابع و امکانات بسیار ضعیف‌تر یک شهر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه البرز نیازمند توجه ویژه است، گفت: با توجه به اینکه البرز در بسیاری از کمبودها اول است انتظار می‌رفت این استان یکی از مقاصد اولیه رئیس‌جمهور محترم جهت سفر استانی باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بنده در همه‌جا کمک و مساعدت خود را به دولت‌ها داشته‌ام، گفت: درگذشته انتقاداتی به دولت قبل بود که تماماً از باب خیرخواهی و نصح بود و در این دولت هم اگر موردی برای یادآوری باشد حتماً به آن اشاره خواهم کرد.

وی در پایان ضمن قدردانی و تشکر از زحمات آقای دکتر شهبازی استاندار سابق البرز و عرض خیرمقدم به آقای دکتر عبدالهی استاندار جدید استان، گفت: در حد توان به استاندار جدید برای ارتقا استان کمک خواهیم کرد و خدمتگزار مردم البرز هستیم.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا