اقلیمخبرویژه سطح دو

ثابت ماندن 18 ساله تعرفه تلفن ثابت

.مدیرکل مخابرات منطقه البرز تاکید کرد : توسعه زیرساختهای مخابراتی در سایه اصلاح تعرفه ها امکان پذیر است.

به گزارش مشق صلح، دکتر بیان اظهار داشت یکی از دلایل ما برای تغییر تعرفه های مخابراتی، ثابت ماندن 18 ساله تعرفه تلفن ثابت ، به رغم افزایش هزینه های جاری وسرمایه ای شرکت مخابرات ایران است. همچنین با توجه به اینکه بخش عمده کارها برای نگهداری از خطوط مخابراتی به بخشهای بیرونی برون سپاری شده است هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت در حال حاضر توجیه اقتصادی ندارد.

 مدیر مخابرات منطقه البرز ادامه داد :هر تلفنی که به مشترک ارائه میشود هزینه نگهداری ثابتی را برای مخابرات به همراه دارد وهرسیمی که به درب منازل منتقل می شود هزینه نگهداری دارد و برخلاف موبایل که از طریق شبکه رادیویی است ناچار هستیم هم شبکه کابل مسی و فیبر نوری را نگهداری کنیم هم اینکه مراکز تلفنی که وظیفه تامین بوق مشترک را بعهده دارند را باید نگهداری کنیم و هر زمانی که مشترک اراده کند باید بتواند از خدمات استفاده کند و این درشرایطی است که نگهداری کابل ها و سیم ها و…همه‌ی مراحل نگهداری شامل هزینه های سرسام اوری می شود.

مدیر مخابرات منطقه البرز افزود : بسیاری از تجهیزات این شبکه مستهلک شده و نیاز به جایگزینی دارند و تغییر فناوری در حوزه های مختلف ایجاب میکند ما در این بخش سرمایه گذاری کنیم.متاسفانه باوجود سرقت های صورت گرفته درتمامی کشور، ما دراستان حدود 4میلیارد تومان خسارت سرقتی داشته ایم . و جبران این موضوع مستلزم تامین نقدینگی است.

بیان با اشاره به اینکه تعرفه های مخابرات باید اصلاح شود گفت : مردم همگی از تلفن استفاده می کنند و مشتاق استفاده از فیبر نوری هستند که در این زمینه وزیر محترم ارتباطات نیز علاقه‌مند هستند که فیبر نوری به درب منازل مشترکان برده شود ولی فیبر نوری هم نیازمند مجوزهای حفاری از شهرداری ها و هزینه فراوان می باشد. وی گفت : اگر چه ما هم اقرار داریم که مردم هم در تامین معیشت خود نگرانی‌هایی دارند، ولی نیازمند حمایت هستیم و از اصحاب رسانه و سیاست گذاران تعرفه کشور خواستار حمایت از این بنگاه اقتصادی هستیم.

مدیر مخابرات منطقه البرزدرادامه سخنانش بیان داشت : حدود 15درصد مشترکین از اینترنت مخابرات استفاده میکنند واین میزان نمیتواند پاسخگوی هزینه های سرسام آور باشد و حدود 13هزار تلفن فروخته شده که از این میزان تعداد قابل توجهی نیز تخلیه شده است وحدود 170هزار مشترک اینترنت وکمتر از 7هزار نفر مشترک استفاده از فیبر نوری را در سطح استان داریم.

بیان اظهار کرد : استقبال فیبر نوری از سمت مردم زیاد است ولی نمیتوانیم شبکه را بیش از این گسترش دهیم. همچنین در بافت های جدید از فیبر نوری استفاده می شود ولی در بافت های قدیم به دلیل هزینه های فراوان ، امکان توسعه به دلیل موارد مطرح شده وجود ندارد.

بیان تصریح کرد: بویژه در دوسال اخیر و بعداز کرونا افزایش توجه مردم به فضای مجازی و استفاده بیشتر از اینترنت بویژه در بخش های آموزشی ، اقتصادی و بازرگانی ضرورت نوسازی شبکه را حتمی کرده و با منطقی شدن تعرفه ها خواهیم توانست بخشی از درآمد مخابرات را بخش های توسه ای هزینه کنیم.

مدیرمخابرات منطقه البرز در پایان سخنانش گفت : در بسیاری از نقاط هم به دلیل بعد مسافتی کابلی مشترکین تا مراکز مخابراتی امکان ارائه سرویس اینترنت با سرعت بالارا نداریم و ارائه سرویس‌های با سرعت بالا نیاز به توسعه شبکه دارد که امیدواریم با اصلاح تعرفه فرآیند جایگزینی و توسعه شبکه سرعت گرفته و بتوانیم خدمات در شان مردم عزیز استان ارائه بدهیم.

 

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا