خبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

تعداد کلکتور آب‌های سطحی در کرج کافی نیست

رئیس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت‌های شورای شهر کرج از كافى نبودن کلکتورهای آب‌های سطحی برای کلان‌شهر کرج خبر داد.

به گزارش مشق صلح، عمار ایزدیار با اشاره به تداوم بارندگی و جاری شدن آب‌های سطحی در کلان‌شهر کرج، گفت: کرج بدون هیچ زیرساختی به کلان‌شهر تبدیل شد و این‌یکی از اصلی‌ترین دلایل مشکلات امروز شهر است.

وی با اشاره به اینکه کرج به‌تناسب رشد جمعیتی که دارد باید توسعه پیدا کند، افزود: همچنان کلکتورهای آب‌های سطحی در سطح کرج کافی نیست ازاین‌رو شاهد جاری شدن سیلاب در معابر شهر هستیم.

عضو شورای شهر کرج اضافه کرد: از طرفی کرج دارای شیب است و در پی بارندگی شاهد جاری شدن آب‌های سطحی خواهیم بود، اما سعی داریم با تدابیر تخصصی شرایطی را فراهم کنیم که شهروندان برای تردد در فصل بارندگی با مشکل مواجه نباشند.

به گفته ایزدیار با پیگیری شورای شهر کرج پروژه کلکتورهای آب‌های سطحی کرج از سر گرفته و عملیات اجرایی آغازشده است؛ این در حالی است پروژه از اولویت خارج‌شده بود و جای خود را به احداث پروژه‌های غیرهمسطح و زیرگذر داده بود.

وی با اشاره به اینکه در پی اعلام هواشناسی و هشدار مدیریت بحران در راستای جلوگیری از سیلاب در کرج اقدام شده است، گفت: طی ۱۵ روز گذشته لایه روبی معابر و جوب‌ها و مسیل‌های آبی در دستور کار قرار گرفت؛ در این راستا مسیرهای آبی که بسته‌شده بود بازگشایی شدند.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا