اقلیمخبرخبر فوریسیاسیویژهویژه سطح دو

طالقان تبدیل شده به شهرک خصوصی برای برخی ها

امام جمعه طالقان: طالقان تبدیل شده به شهرک خصوصی برای برخی ارگان ها و یک وزارتخانه نیز اقدام به ایجاد شهرک کرده است.

به گزارش مشق صلح، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدفضل‌الله حسینی با بیان اینکه طالقان تبدیل شده به شهرک های خصوصی برای بعضی از ارگان‌ها و یکی از وزارتخانه‌ها نیز اقدام به ایجاد شهرک کرده است اظهار داشت: این در حالی که مردم با مشکلات بسیاری در بحث زمین و ساخت مسکن مواجه هستند.

به گفته این مسئول؛ باید جلوی این شهرک‌سازی‌ها گرفته شود.

امام جمعه طالقان در ادامه به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در طالقان پرداخت و خاطرنشان کرد: نزدیک به همه شوراها و دهیارها، پیمانکاران این ساخت و سازهای غیر مجاز بوده‌اند؛ یا پیمانکار به وسیله همین افراد به مردم معرفی شده است. حتی در مواردی مصالح را نیز این افراد خریداری کرده‌اند. هزینه این سوء مدیریت‌ها را همین افرادی که در جریان این ساخت و سازها بوده‌اند باید پرداخت کنند نه اینکه مردم متضرر شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدفضل‌الله حسینی با بیان اینکه  پرداخت هزینه بی‌مسئولیتی‌ها و کم‌کاری‌های مسئولان به وسیله مردم درست نیست، گفت: تمام خانه‌هایی که غیر مجاز ساخته شده، با علم و اطلاع دهیار، شورا و بخشدار بوده است؛ البته آنها که در محدوده شهر ساخته شده با اطلاع شورای شهر و شهردار وقت بوده است.

وی ادامه داد: نزدیک به همه شوراها و دهیارها، پیمانکاران این ساخت و سازهای غیر مجاز بوده‌اند؛ یا پیمانکار به وسیله همین افراد به مردم معرفی شده است. حتی در مواردی مصالح را نیز این افراد خریداری کرده‌اند. هزینه این سوء مدیریت‌ها را همین افرادی که در جریان این ساخت و سازها بوده‌اند باید پرداخت کنند نه اینکه مردم متضرر شوند؛ به ویژه اینکه این نهادها از مردم برای ساخت و سازهایی که الان دچار مسأله هستند، پول دریافت کرده‌اند؛ اما در قبض‌ها بابت این کار را قید نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی، صدور پروانه و مجوز برای این املاک مورد مناقشه را عجیب دانست و اظهار کرد: فرد الان پروانه ساختمان خود را در دست دارد؛ بنیاد مسکن و جهاد و بخشدار امضا کرده‌اند؛ تعدادی از این افراد مجوز دارند، اما قاضی و دادستان که مدعی العموم است و باید از حق مردم دفاع کند، می‌گوید که خودتان بروید از بخشدار یا دیگران شکایت کنید که در حقیقت این کار سر کار گذاشتن مردم است.  الان آن بخشدار بازنشسته شده، فوت شده یا مسئولیت بالاتری پیدا کرده است و همه می‌دانند که این شکایت‌ها به جایی نمی‌رسد؛ حالا مردم بیچاره باید میلیون‌ها تومان برای وکیل و دادرسی هزینه کنند.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا