اقلیمویژهویژه سطح دو

هواى استان البرز سرد تر میشود

مدیر کل هواشناسی البرز از ورود سامانه پرفشار و سرد جوی از امشب به استان خبر داد.

به گزارش مشق صلح، آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از تقویت بیش از پیش  سامانه بارشی است که به دلیل ماهیت تندری آن ، وزش باد به نسبت شدید، رگبار باران، تگرگ ، رعد و برق شدید و متناوب، کاهش محسوس دما ( بین پنج  تا ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر ) و در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی رگبار شدید باران و برف، رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد که  در دشت البرز مرکزی رگبار شدید و رعد و برق به ویژه در شهرستان اشتهارد، وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

بهارونداحمدی  خاطرنشان کرد:  در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی مه آلودگی، رگبار برف و باران، رعد و برق، وزش باد  شدید پیش‌بینی می‌شود.

این مسوول با اشاره به اینکه سیلابی شدن مسیل های فصلی و رودخانه ها به ویژه در مناطق اشتهارد، هشتگرد، حوضه آبریز رودخانه کردان و رودخانه کرج، آبگرفتگی وجود خواهد داشت،‌افزود: اختلال تردد در معابر شهری، ریزش سنگ و رانش لایه‌های سطحی در جاده‌های کوهستانی طی مدت زمان یاد شده پیش‌بینی شده است.

بهارونداحمدی  از مردم خواست ، از توقف در بستر مسیل‌های فصلی، رودخانه‌ها  و نیز دامنه کوه‌ها خودداری کنند.

مدیر کل هواشناسی البرز اظهار داشت:‌ کوهنوردان با توجه به رخداد صاعقه شدید و متناوب و فعالیت سامانه بارشی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی پرهیز نمایند.

این مسوول به رانندگان و مسافران توصیه کرد وسایل گرمایشی و ایمنی در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر به همراه داشته باشند.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا