خبرخبر فوریویژهویژه سطح دو

چپردار: شورای شهر کرج اماده همکاری با جامعه دانشگاهی است

رئیس شورای شهر کرج از اعلام نیاز شورا برای همکاری با نخبگان، دانشجویان و اساتید علمی و دانشگاهی خبر داد.

به گزارش مشق صلح، جواد چپردار در دیدار با نمایندگان سازمان بسیج اساتید استان البرز، بر پتانسیل های مدیریتی و آکادمیک اعضای شورای شهر در حوزه مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: غالب اعضای شورای دوره ششم علاوه بر برخورداری از تحصیلات آکادمیک، آشنا با مدیریت شهری بوده از این رو مجموعه شورای به صورت آکادمیک و ذاتی، با دانشگاه و فضای علمی در ارتباط هستند.

وی، با اشاره به اینکه از دوره های گذشته تا کنون رویه ای در دولت و شوراها حاکم شده که تغییر دادن آن بسیار دشوار است، اضافه کرد: ما مدیریت شهری کرج را در حالی به دست گرفتیم که ضمن ضرورت اصلاح ساختار آن، در حوزه بودجه و اعتبارات نیز با مشکلات جدی مواجهیم.

رئیس شورای شهر کرج اعتبار این دستگاه را در سال جاری بیش از چهار هزار میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: این درحالی است که اعتبار طرح هایی چون قطار شهری، بزرگراه شمالی و تعهد به پیمانکاران نیز در همین حدود است.

چپردار اذعان کرد: متاسفانه اعتبارات و املاک متعلق به شهرداری کرج در طرح هایی ملی مثل بزرگراه شمالی که می توانست از بودجه های متمم دولتی بهره بیشتری ببرد و کمتر از بودجه شهرداری برخوردار گردد، صرف گردیده، ولیکن امروز تکمیل پروژه های مورد مطالبه مردم از اولویت هایمان در بازبینی، اجرا و تکمیل هستند.

وی، مقایسه اعتبارات مدیریت شهری در دوره گذشته و اکنون را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: امروز بسیاری از املاک شهرداری کرج نیز به منظور تسویه هزینه ها و تامین اعتبارات مناطق یا پیمانکاری های سازمانی هزینه شده است.

رئیس شورای شهر کرج، با اذعان بر اینکه دو ماه نخستین استقرار شورای شهر به فرآیند انتخاب شهردار اختصاص داشت، گفت: ضمن تلاش برای نیفتادن در دام روزمرگی، تلاش می کنیم برای اجرای پروژه های بزرگ و اولویت دار هم نیز با اقدام و برنامه مهیا شویم.

به گفته چپردار، برای رفع معضلات این بخش ها و همچنین برای دریافت طرح ها و ایده های مرتبط با بحث هایی چون کسب درآمد پایدار، سرمایه گذاری و خدمات شهری به شدت نیازمند کمک و همراهی مستمر دانشگاهیان و اساتید هستیم.

وی از جمله بخش هایی که می تواند ارتباط موثر و مستمر شورا با مراکز علمی و دانشگاهی را برقرار و حفظ کند را مرکز پژوهش های شورای اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: به واقع در موارد متعددی از تکالیف و موضوعات شهری نیازمند پشتوانه علمی و دانشگاهی هستیم.

رئیس شورای شهر کرج اضافه کرد: از همین جا برای دریافت طرح ها و پیشنهادات نخبگان و اساتید دانشگاهی اعلام نیاز می کنیم و امیدواریم یکی از افتخارات شورای ششم اجرای طرح هایی باشد که در دانشگاه ها و مراکز علمی تهیه شده است.

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا