خبر

مدیر گروه شیمی دانشگاه شهر قدس جز ٢ درصد دانشمندان برتر جهان

رئیس واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت و دانشکده مهارتی اندیشه و مدیر مسئول مجله نانوساختار در فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر جهان برای دومین سال متوالی شد.

به گزارش مشق صلح، دکتر قاسمی پیربلوطی رئیس واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت و دانشکده مهارتی اندیشه از انتشار لیست ۲ درصد برتر دانشمندان جهان در سال 2021 بر اساس فعالیت پژوهشی دانشمندان توسط دانشگاه استنفورد و گزارش انتشارات الزیویر خبر داد و بیان کرد: برای انتخاب لیست دانشمندان برتر، اطلاعات بیش از 8 میلیون نفر از پژوهشگران دنیا در در ۵ حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ رشته موضوعی و ۱۷۶ حوزه زیر موضوعی یا تخصصی که حداقل ۵ مقاله علمی به چاپ رسانده باشند، بررسی شده و انتخاب بر اساس شاخصهایی نظیرتعداد استنادات، شاخص پژوهشگر یا H index، Hm-index، میزان خود استنادی انجام شده است. قاسمی پیربلوطی افزود: فهرست دانشمندان دو درصد برتر با بررسی و ارزیابی استنادات داده‌های پایگاه اسکوپوس توسط محققین دانشگاه استنفورد، ارائه شده و اسامی 100 هزار محقق و پژوهشگر در ۲۲ رشته موضوعی و ۱۷۶ حوزه تخصصی بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی شده‌اند.

رئیس واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت و دانشکده مهارتی اندیشه گفت: انتخاب دو درصد برتر دانشمندان جهان برای بازه زمانی طولانی مدت (career-long) و همچنین بازه زمانی یک ساله (single year impact) انجام میشود که از این بین دو عضو هیات علمی واحد دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی رئیس واحد و استاد پایه 23 گیاهان دارویی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در رشته علوم زیستی و گیاه شناسی (Botany and Plant Biology) و حوزه تخصصی شیمی دارویی و مولکولی (Molecular and Biomedical Chemistry) و دکتر امید مرادی دانشیار شیمی و مدیر مسئول مجله نانوساختار و مدیر گروه شیمی در رشته شیمی (Chemistry) و زیر حوزه نانوتکنولوژی (Nanotechnology) برای سال 2021 نیز در بین دانشمندان 2 درصد جهان قرار گرفتند.

این مقام مسئول در انتها بیان کرد امید است در سایه الطاف الهی، تلاش های روزافزون اعضای هیات علمی، کارکنان پرتلاش و دانشجویان در سالهای آتی شاهد حضور تعداد بیشتری از پژوهشگران و محققان دانشگاه در لیست دانشمندان برتر جهان باشیم.
این موفقیت بزرگ را خدمت ریاست هیات موسس، ریاست عالیه دانشگاه، ریاست استان تهران، پژوهشگران بزرگوار، و جامعه علمی دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت و دانشکده مهارتی اندیشه تبریک عرض مینمائیم.

نتایج این ارزیابی علاوه بر پایگاه الزویر در مجله PLosBiology  در مقاله‌ای با عنوان “August ۲۰۲۱ data-update for “Updated science-wide author databases of  standardized citation indicators”  منتشر شده است.

 

نمایش بیشتر

دیگر خبرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا